• Soffan88

BF Aug 2016

Hejsan, är ny här och vet ej om man får plats någonstans så jag startar en ny tråd! 

BF 24 aug, går in i vecka 16 imorgon! Om ca en månad får vi reda på kön. 
    Fler som längtar ihjäl sig som jag? 

Gravid, Första barn
  • Svar på tråden BF Aug 2016
  • Lady Di

Åhh vi ska med ha i slutet av augusti. Mitt andra o mans tredje. Jag längtar så jag håller på att bli galen. :D Var o köpte världens finaste vagn igår, lite tidigt jag vet men man får ju planera de stora inköpen ;)
    Får man fråga vart i vårt långa land ni befinner er? :)

• Soffan88

Gud va roligt! Grattis! 

Jag är fortfarande lite nojig även om jag är snart i vecka 16. Har inte vågat att köpa eller planera någonting! Har knappt någon bebismage alls, ömma bröst vissa dagar. Känner mig bara allmän tjock Rynkar på näsan Har dessutom gått ner i vikt. 

Jag bor i skövde! Var du bor? 

• Lady Di
    Soffan88 skrev 2016-03-02 11:52:09 följande:

Gud va roligt! Grattis! 

Jag är fortfarande lite nojig även om jag är snart i vecka 16. Har inte vågat att köpa eller planera någonting! Har knappt någon bebismage alls, ömma bröst vissa dagar. Känner mig bara allmän tjock Rynkar på näsan Har dessutom gått ner i vikt. 

Jag bor i skövde! Var du bor? 

Grattis du med :)
    Jo man ska ju ta de lite lugnt även om den kritiska perioden är förbi men jag känner mig inte så orolig för att de händer nått ;)
    Jag går in i vecka 16 på fredag (15+0)
    Med först barnet så handlade jag inget alls förrän efter vecka 25 så de är fullt normalt o inte vilja handla o planera än. Man tänker lite annorlunda (iallafall jag) som omföderska.
    Den kommer, helt plötsligt så växer de som galet :D Förstår precis vad du menar. Redan i vecka 10 började folk (vänner o kollegor) titta annorlunda på mig men inge vågade fråga. Jag är stor nu som jag var med första i v 25 typ. Men de var tydligen normalt att magen kom mycket fortare med barn nr 2.

Jaha ojdå. Har din bm lite extra koll på dig? De behöver absolut inte betyda nått. Barn en vän med 3 välskapta barn som minskat dramatiskt i vikt med alla men bebisarna mådde bra hela tiden.

Skåne, alldeles precis nedanför hallandsåsen :)
  • Soffan88
    Lady Di skrev 2016-03-02 12:57:57 följande:
    Grattis du med :)
    Jo man ska ju ta de lite lugnt även om den kritiska perioden är förbi men jag känner mig inte så orolig för att de händer nått ;)
    Jag går in i vecka 16 på fredag (15+0)
    Med först barnet så handlade jag inget alls förrän efter vecka 25 så de är fullt normalt o inte vilja handla o planera än. Man tänker lite annorlunda (iallafall jag) som omföderska.
    Den kommer, helt plötsligt så växer de som galet :D Förstår precis vad du menar. Redan i vecka 10 började folk (vänner o kollegor) titta annorlunda på mig men inge vågade fråga. Jag är stor nu som jag var med första i v 25 typ. Men de var tydligen normalt att magen kom mycket fortare med barn nr 2.

Jaha ojdå. Har din bm lite extra koll på dig? De behöver absolut inte betyda nått. Barn en vän med 3 välskapta barn som minskat dramatiskt i vikt med alla men bebisarna mådde bra hela tiden.

Skåne, alldeles precis nedanför hallandsåsen :)

Ja jag antar att man tänker annorlunda när man har gjort det förr Glad
    Vad det gäller min mage så är jag ganska svullen efter jag har ätit annars har jag som sagt knappt magen alls. Känner mig ganska obekväm när jag är på gymmet eller träffar någon som inte vet om min graviditet för att ja jag tycker jag ser tjock ut haha. Men den kommer som du säger, det är bara nu jag känner så. 

Jag berättade för mina kollegor förra vecka. De flesta (damerna) var glada men jag tror min chef var lite mindre glad, men vad ska man göra. 

Jag har varit hos min bm 2 ggr sedan bytte jag till en ny, har dock inte träffat den nya än och det blir inte förrän i april. Har läst en del här och vissa verkar får träffa sina bm oftare. För mig har det varit 2 ggr sedan nyårsafton då jag fick reda på att jag var gravid. 

• Lady Di
    Soffan88 skrev 2016-03-02 14:29:42 följande:

Ja jag antar att man tänker annorlunda när man har gjort det förr Glad
    Vad det gäller min mage så är jag ganska svullen efter jag har ätit annars har jag som sagt knappt magen alls. Känner mig ganska obekväm när jag är på gymmet eller träffar någon som inte vet om min graviditet för att ja jag tycker jag ser tjock ut haha. Men den kommer som du säger, det är bara nu jag känner så. 

Jag berättade för mina kollegor förra vecka. De flesta (damerna) var glada men jag tror min chef var lite mindre glad, men vad ska man göra. 

Jag har varit hos min bm 2 ggr sedan bytte jag till en ny, har dock inte träffat den nya än och det blir inte förrän i april. Har läst en del här och vissa verkar får träffa sina bm oftare. För mig har det varit 2 ggr sedan nyårsafton då jag fick reda på att jag var gravid. 

Ja den blir de den första tiden innan bebis börjar ta plats.
    Åhh känner så väl igen de där ;) Eller når man ska nånstans o inget sitter som de brukade o man får ett psykbryt o stannar hemma typ. Alla känner så men ingen säger nånsin de högt. Jag hade bara hört allt bra med att vara gravid innan jag blev de så jag fick en chock när jag råkade ut för allt jobbigt en graviditet kan föra med sig. Kan helt ärligt säga att jag är inte en sån som gillar att vara gravid :P

Ja men herregud! Chefer är alltid sura för något.

Ja de beror helt på vilket landsting man tillhör. Jag har bara varit på inskrivning i v 10. Man brukar gå på ett hälsosamtal med typ v 3-5 men jag kunde hoppas över de om jag ville eftersom jag visste vad vi skulle prata om redan. Jag ska på ul 31 mars o sen har jag inte tid hos bm förrän i mitten av april.

Va kul! Vi plussade på julafton ;)
  • Emmasofiabe

Hejsan! Jag hoppar gärna in här om det går för sig :D

Väntar vår första bebis jag och sambon har bf 27 aug men det kan ju ändras efter RUL hehe

Tycker det är jätteskönt att kunna läsa om andra som ligger till lika som en själv ungefär.

Jag har också fått lite mage men den är ju betydligt mindre när jag vaknar än vad den är under dagen dock och känner inga rörelser eller något utan jag har bara haft som lite kommande och gående mensvärk i två veckor ungefär, vet ej om det är sammandragningar eller vad kan det annars vara? Googlar ihjäl mig haha ramlar alltid in på nå skräckhistorier...

Men ville också säga det ni skrev om att ingen berättade nåt negativt innan utan bara hur kul det var att vara gravid och hur hemskt det är att föda men ingen som förberedde mig på mina hormoner och att jag knappt känner igen mig själv osv haha :(

Svar på tråden BF Aug 2016