• Anonym (orolig)

Inflammerad livmodertapp

Jag har haft gula flytningar och lite blödningar så fick tid till läkaren på MVC. Han sa bara att min livmodertapp är lite inflammerad och att det är vanligt. Behövdes ingen behandling. Men när jag googlar så verkar det som att det oftast beror på en infektion och ska behandlas? Blir väldigt orolig... Är det någon annan som haft en inflammerad livmodertapp? Fick ni behandling?
  • Svar på tråden Inflammerad livmodertapp
  • Anonym (J)

Ja, fick antibiotika. Men då sa de infektion inte inflammation. Är inte samma sak.

• Anonym (!)
    Anonym (orolig) skrev 2016-03-02 10:27:50 följande:
    Jag har haft gula flytningar och lite blödningar så fick tid till läkaren på MVC. Han sa bara att min livmodertapp är lite inflammerad och att det är vanligt. Behövdes ingen behandling. Men när jag googlar så verkar det som att det oftast beror på en infektion och ska behandlas? Blir väldigt orolig... Är det någon annan som haft en inflammerad livmodertapp? Fick ni behandling?
    Det är skillnad på infektion o inflammation
  • Anonym (orolig)

Jag vet att det är skillnad men när man läser så står det att inflammationen oftast beror på en infektion. Hur kan han isåfall veta att det inte är en infektion? Tog inga prover eller nåt, bara tittade.

• Anonym (J)

Kanske beror på om du känner dig sjuk, feber osv?

Jag hade feber och stark influensakänsla.

• Anonym (orolig)
    Anonym (J) skrev 2016-03-02 11:13:48 följande:

Kanske beror på om du känner dig sjuk, feber osv?

Jag hade feber och stark influensakänsla.

Så kanske det var! Jag mår ju helt bra i övrigt.
  • Anonym (!)
    Anonym (orolig) skrev 2016-03-02 12:31:23 följande:
    Så kanske det var! Jag mår ju helt bra i övrigt.
    Då är det ju ingen fara om du mår bra
  • Anonym (J)

Fråga tycker jag om du inte tyckte du förstod vad de menade. så brukar jag göra, de är förvirrande ibland...

Svar på tråden Inflammerad livmodertapp