• Anonym (kaningetomkärlek)

hur ska man veta vad han vill?

Jag skulle verkligen behöva hjälp.. jag tror att jag har gått o kärat ner mig i världensfinaste kille.

Vi träffades på en dejtingapp (tinder) vi utbytte nummer och träffades, det slutade med att vi hade sex.. vi har nu pratat i kanske 2 månader och träffats 3 gånger. Sovit över 2 gånger. Och haft sex varje gång, vi gosar, kollar film, varit o handlat och då pussa han mig i affären.. Men vi pratar varje dag i telefonen, skickar lite sms ibland och han säger hela tiden att jag är finast i världen osv.

Men nu de senaste har han blivit så konstig och torr mot mig. Han säger att han är trött . Men jag va inne på tinder för jag skulle bara kolla en sak och då hänger han där fortfarande? Varför ska han fortfarande hänga där om han träffar mig?.. (han är inne där men svarar inte på ett sms typ) jag undrar egentligen bara om man ser oss som kk eller kanske dejtar? Hur ska jag ta mig vidare i denna relation? Vill han bara ligga?

Jag har aldrig haft ett seriöst förhållande, men han hade ett innan som tog slut förra året och dom va tillsammans 5 år.. och jag är den enda han legat med efter sitt ex.. Vi båda är runt 25.

• Svar på tråden hur ska man veta vad han vill?
    Snövits skrev 2016-03-02 16:42:29 följande:

Japp, han vill bara ligga.

Vill du bara ligga eller vill du har ett förhållande?

Rent spontant så känner jag väl att jag vill komma någonstans i mitt liv :p vilket man inte gör med en kk.. så antar jag är ute efter förhållande :p

Vad är tecken på att han bara vill ligga?

Tack för svar ????
  • Anonym (Linda)

Prata med honom, vet jag. Du har inget att förlora på det.

Anonym (Linda) skrev 2016-03-02 20:04:56 följande:

Prata med honom, vet jag. Du har inget att förlora på det.

Ne jag har funderat på det, men känns lite tidigt .. men får ge det ett försök nästa gång vi ses. Tack för svar!
  • Anonym (i)

HATAR dejting. Får ångest av det du skriver. Att behöva sitta och analysera sådär. :( Mitt bästa tips är att lägga ned lite. Spela svår. Spel är vidrigt, jag vet, men tyvärr så funkar det. MAn blir mer intresserad om någon är svår. 
    JAg har aldrig vart sådär dock. JAg är raka puckar. Är jag inte intresserad så säger jag det rakt ut. 
    LYCKLIGT nog träffade jag dock den finaste mannen på just Tinder. Men ack så konstig han var i början. Jag började höra av mig mindre. Lämnade mob hemma när jag jobbade för att inte frestas att skriva. Nu ett år senare är vi så himla lyckliga. 
    Man måste ge den andre en chans att få känna efter. Lycka till.

Anonym (i) skrev 2016-03-02 20:11:43 följande:

HATAR dejting. Får ångest av det du skriver. Att behöva sitta och analysera sådär. :( Mitt bästa tips är att lägga ned lite. Spela svår. Spel är vidrigt, jag vet, men tyvärr så funkar det. MAn blir mer intresserad om någon är svår. 

JAg har aldrig vart sådär dock. JAg är raka puckar. Är jag inte intresserad så säger jag det rakt ut. 

LYCKLIGT nog träffade jag dock den finaste mannen på just Tinder. Men ack så konstig han var i början. Jag började höra av mig mindre. Lämnade mob hemma när jag jobbade för att inte frestas att skriva. Nu ett år senare är vi så himla lyckliga. 

Man måste ge den andre en chans att få känna efter. Lycka till.

Jag är expert på att överanalysera precis allting, :/ men jag hatar att inte skriva haha , vill jag skriva så är det de enda jag tänker på haha.. sen detta med känslor osv är helt nytt för mig, så blir ännu mer jobbigt. .

.åh, grattis :D men så tråkigt när man typ måste förbjuda sig själv :/ tack för att du tog dig tid att få mig se lite ljus i tunneln. . Haha. :)
  • Pkb

Tidigt att fråga vad han är ute efter? Så fort en kille visar intresse och vill börja träffas så frågar jag honom om han söker endast vänner, kk eller något mer seriöst på lång sikt. På så sätt behöver man inte känna sig lurad eller utnyttjad. Ja vissa killar ljuger väl men det märker man ganska snart. De oseriösa killarna backar oftast vid denna fråga och då vet man ju svaret.

• Anonym (i)
    Anonym (kaningetomkärlek) skrev 2016-03-02 20:21:40 följande:
    Jag är expert på att överanalysera precis allting, :/ men jag hatar att inte skriva haha , vill jag skriva så är det de enda jag tänker på haha.. sen detta med känslor osv är helt nytt för mig, så blir ännu mer jobbigt. .

.åh, grattis :D men så tråkigt när man typ måste förbjuda sig själv :/ tack för att du tog dig tid att få mig se lite ljus i tunneln. . Haha. :)
    Jag vet det är hemskt at förbjuda sig själv. Men jag själv kan dock få panik när folk är för tillgängliga. spänningen försvinner.
    Dejtade en kille tidigare som jag var halvintresserad av. Han var bra på pappret, kul att hänga med och vi hade bra sex, men jag var inte kär. Dock var han lite svår ibland. Då blev det så himla spännande för mig. Dejtade honom längre än jag borde ha gjort just av den anledningen. Sedan blev han svartsjuk på att jag fortfarande hade en dejtingapp kvar och jag lade ned. Blev så avtänd. 
  • Anonym (Hur?)

Hur vet du att han är inne på Tinder? Kan man se sånt?

• Påven Johanna

Träffats tre gånger på två månader? Om ni inte bor i varsin ände av landet så skulle jag säga att han bara ville ligga ett par gånger och kanske eventuellt hålla dörren öppen för påfyllning om han inte har något annat roligare för sig.

• Anonym (Tjej)

När man gillar någon på riktigt så ses man i regel flera gånger i veckan eller åtminstone 1-2 ggr vecka... så jag tror inte heller han är så intresserad av att inleda något.

Men deppa inte för det. Släpp honom så hittar du snart någon som det klickar med fullt ut.

Fasen nu vart jag själv sugen på singellivet igen :)

Anonym (Tjej) skrev 2016-03-02 20:46:11 följande:

När man gillar någon på riktigt så ses man i regel flera gånger i veckan eller åtminstone 1-2 ggr vecka... så jag tror inte heller han är så intresserad av att inleda något.

Men deppa inte för det. Släpp honom så hittar du snart någon som det klickar med fullt ut.

Fasen nu vart jag själv sugen på singellivet igen :)

Okej, tack för svar ????

Kan tillägga att vi bor en bit ifrån varandra , och jobbat helt olika tider, jag morgon eller dygn och han bara kväll. Så svårt att passa in alltid :) men de kanske är någonting jag försöker intala mig själv också..

Singel livet är ganska bra faktiskt men jobbigt när man faller för fel personer :
    Påven Johanna skrev 2016-03-02 20:35:35 följande:

Träffats tre gånger på två månader? Om ni inte bor i varsin ände av landet så skulle jag säga att han bara ville ligga ett par gånger och kanske eventuellt hålla dörren öppen för påfyllning om han inte har något annat roligare för sig.

Vi pratade drygt en månad innan vi träffades, och sen är de ca 1 till 2 timmar emellan :/ och med tanke på helt olika jobbtider blir de svårt. Han jobbar bara kväll och jag antingen morgon eller dygn. Men det kan absolut vara så som du säger och jag bara försöker få honom att framstå som bättre ..
    Anonym (i) skrev 2016-03-02 20:30:41 följande:

Jag vet det är hemskt at förbjuda sig själv. Men jag själv kan dock få panik när folk är för tillgängliga. spänningen försvinner.

Dejtade en kille tidigare som jag var halvintresserad av. Han var bra på pappret, kul att hänga med och vi hade bra sex, men jag var inte kär. Dock var han lite svår ibland. Då blev det så himla spännande för mig. Dejtade honom längre än jag borde ha gjort just av den anledningen. Sedan blev han svartsjuk på att jag fortfarande hade en dejtingapp kvar och jag lade ned. Blev så avtänd. 

Jag tror jag är lättillgänglig haha. . Svarar på hans sms på 2 sekunder, svarar direkt han ringer . Fan vad patetisk jag känner mig haha. Men idag hörde jag inte av mig någonting *applåder* haha. Så han ringde nu på kvällen och vi ska träffas i helgen så tänkte kolla då hur han känner lite fint haha.

Tråkigt att det blev så med din tidigare dejt :/ men de ledde ju bara till någonting bra i slutändan ändå :))
    Pkb skrev 2016-03-02 20:26:54 följande:

Tidigt att fråga vad han är ute efter? Så fort en kille visar intresse och vill börja träffas så frågar jag honom om han söker endast vänner, kk eller något mer seriöst på lång sikt. På så sätt behöver man inte känna sig lurad eller utnyttjad. Ja vissa killar ljuger väl men det märker man ganska snart. De oseriösa killarna backar oftast vid denna fråga och då vet man ju svaret.

Oh, vad smart! Det ska jag börja med jag med. Då slipper man kanske alla överanalyseringar . Tack för du tog dig tid att svara :)
  • Pkb
    Anonym (kaningetomkärlek) skrev 2016-03-02 21:59:15 följande:

Oh, vad smart! Det ska jag börja med jag med. Då slipper man kanske alla överanalyseringar . Tack för du tog dig tid att svara :)

Önskar jag kunde ta åt mig äran men jag läste det i boken "Act like a woman, think like a man". Läs den! Sen ska du också läsa "He is just not that in to you"!
  • Pkb
    Pkb skrev 2016-03-02 22:15:26 följande:

Önskar jag kunde ta åt mig äran men jag läste det i boken "Act like a woman, think like a man". Läs den! Sen ska du också läsa "He is just not that in to you"!

Ett utav det bästa den första boken lärde mig är hur bokens författare träffar en riktig player och frågar denne hur det kommer sig att han har så mycket kvinnor, han svarade att de aldrig frågade vad han var ute efter och därför kunde rotera mellan dem som han ville, och skulle någon bli less efter någon månad och fråga vad han var ute efter så bytte han bara ut den kvinnan mot en annan som inte frågade och bara hoppades, för som han sa "för varje frågande kvinna finns det 1000 som aldrig frågar" och så höll han på.
  • Anonym (i)
    Pkb skrev 2016-03-02 20:26:54 följande:

Det är inte så enkelt. Killar kan vara ute efter ett förhållande, men sedan känna att det inte är rätt. Så har ju jag också gjort. Man kan inte veta vad man är ute efter innan man träffar rätt person för det ändamålet. Svaret har ingen betydelse för har man precis träffats så kan det ju kännas jättebra från bådas sidor men sedan svalna från hans sida. Då kan man inte ropa player.
  • Pkb
    Anonym (i) skrev 2016-03-03 06:44:10 följande:

Det är inte så enkelt. Killar kan vara ute efter ett förhållande, men sedan känna att det inte är rätt. Så har ju jag också gjort. Man kan inte veta vad man är ute efter innan man träffar rätt person för det ändamålet. Svaret har ingen betydelse för har man precis träffats så kan det ju kännas jättebra från bådas sidor men sedan svalna från hans sida. Då kan man inte ropa player.

Ja självklart kan man vara ute efter ett förhållande och sedan känna att personen inte är rätt. Men det jag menar är att man redan från början försöker sålla bort de oseriösa.
  • Pkb

De två andra frågorna du ska ställa när ni lärt känna varandra är vad tycker du om mig och vad känner du för mig. Svaren han ger kommer att ge mycket info.

Svar på tråden hur ska man veta vad han vill?