Har inte studerat på just de här folkhögskolorna men har studerat på två andra folkhögskolor. Det var helt fantastiskt och det absolut bästa jag gjort i mitt liv. Några personer har jag fortfarande kontakt med trots att det nu var 20 år sen och de har blivit vänner för livet.
Det jag älskade med mångfalden förutom utbildningen var att jag kände att det iallafall då var en väldigt tolerant värld, där alla fick plats och jag träffade otroligt mycket människor från olika delar av landet och som hade många olika uppfattningar om allt mellan himmel och jord. Det var högt i tak för diskussioner och allas åsikter fick plats.
Jag bodde ett år på internat (studerat sammanlagt två år) och det var en kul men också väldigt intensiv boendeform som kanske inte passar alla. Men man blir en bra konfliktlösare för att du helt enkelt måste dras med samma människor i ett år vare sig du gillar dem eller inte och löser du inte konflikterna så blir det nästan outhärdligt att bo där. Det var också en del som flyttade under året. Studierna tycker jag dock blev ganska lidande p.g.a. det var mycket fester och samkväm på kvällar. Även om man hade sitt eget rum så var det ibland svårt att hitta studiero då det alltid pågick något i vårat hus där vi bodde. Därav valde jag annan boendeform än internat det andra året.