• xxLIVxx

Förskolor i Hammarby Sjöstad - Bu eller Bä?

Vi ska söka förskolor i Hammarby Sjöstad till vår dotter. 
    Vilka är bra och vilka är dåliga? Har hört bra och till exempel Kryssningen och Bojen, men dåligt om Kids2Home och Vittra. Är det någon som har erfarenhet av sjöstadsförskolorna?
    Vad jag förstått är köerna för en plats till de mest populära milslånga och det känns som en djungel att välja rätt. 
    Hjärta
    Tacksam för alla tips! Hjärta
  • Svar på tråden Förskolor i Hammarby Sjöstad - Bu eller Bä?
  • Anonym (Åk och se själv!)

Tycker du ska åka till de förskolor du är intresserad av och se själv. Om missnöjda föräldrar ska börja skriva negativa saker om en namngiven förskola på nätet kan det lätt bli så fel. Och i värsta fall kan enskilda pedagoger hängas ut .

När ni gör dessa viktiga val tycker jag ni ska

1 leta reda på årets föräldraenkät på nätet och läsa den

2 åk till förskolan och känn in stämningar

3 fråga efter hur många barn per personal

4 Fråga hur länge pedagogerna jobbat ihop.

(nöjd personal stannar länge på sina förskolor och nöjda vuxna brukar innebära nöjda barn)

Lycka till!

• xxLIVxx

Självklart ska jag besöka så många som möjligt! Tack för tips på frågor till förskolan.
    Efterlyser ändå erfarenheter - plus eller minus - om förskolorna generellt, absolut inte namngivande av pedagoger. Men om någon varit väldigt nöjd eller missnöjd med sin förskola vore det värdefullt att veta, det finns så många att välja på.

• Anonym (Snoopy)

Jag kan skriva under på att Vittra är urkass. Fast det är Vittra överlag i hela Storstockholm.

• sjöstadsbo

Hej!

Jag har/ har haft barn på Kids 2 Home och Svallvågen (båda är numera ägda av Norlandia Förskolor) och kan tyvärr inte rekommendera dessa:(((

Lycka till!

Svar på tråden Förskolor i Hammarby Sjöstad - Bu eller Bä?