• emeliiiiiie

Ni med småbarn som gjort bröstförstoring,när kunde ni lyfta igen?

Jag har prel bokat en tid på Polarkliniken den 27/4 för bröstförstoring och ev lyft. Dock sa hon jag pratade med där idag att jag inte får lyfta mer än 5 kg VECKORNA efter op. Jag har en 6-månaders hemma. Min sambo kommer vara hemma 1-1/2 vecka efter op, räcker det?? Lr borde jag skjuta upp operationen? Ni med erfarenhet - jag är väldigt tacksam för svar! :)

• Svar på tråden Ni med småbarn som gjort bröstförstoring,när kunde ni lyfta igen?
  • Anonym (.)
    emeliiiiiie skrev 2016-03-03 19:06:00 följande:

Jag har prel bokat en tid på Polarkliniken den 27/4 för bröstförstoring och ev lyft. Dock sa hon jag pratade med där idag att jag inte får lyfta mer än 5 kg VECKORNA efter op. Jag har en 6-månaders hemma. Min sambo kommer vara hemma 1-1/2 vecka efter op, räcker det?? Lr borde jag skjuta upp operationen? Ni med erfarenhet - jag är väldigt tacksam för svar! :)

Du borde definitivt skjuta upp den!

Barnet är såpas tung att du inte kommer kunna lyfta de vilket är synd mot en sådan liten.
    Så avvakta till du kan få lite längre hjälp :)
  • emeliiiiiie
    Anonym (.) skrev 2016-03-03 19:34:58 följande:

Du borde definitivt skjuta upp den!

Barnet är såpas tung att du inte kommer kunna lyfta de vilket är synd mot en sådan liten.

Så avvakta till du kan få lite längre hjälp :)

Har du själv gjort en op å hur länge dröjde det innan du kunde bära? :)
  • BCH52

Jag gjorde en bröstrekonstruktion för ett antal år sedan. Det besked jag fick var att inte lyfta något tyngre än ett kilo under åtta veckor, och att ha stadig bh hela dygnet lika länge, det var jobbigt. Det är kanske lite olika besked beroende på vilken klink man vänt sig till.

Viktigt var också att tejpa ärren i månader efteråt för att få så osynliga ärr som möjligt. Jag tejpade under fem månader , mina ärr kan knappt anas.

• Anonym (.)
    emeliiiiiie skrev 2016-03-03 19:47:15 följande:
    Har du själv gjort en op å hur länge dröjde det innan du kunde bära? :)
    Jag personligen har inte gjort de men ja fick hjälpa min syster när hon gjorde de så därav att ja vet att de tog längre tid :)

Hon har ett barn själv dock va hon 3 år då så hon slapp bära henne.
    Men hon behövde fortfarande hjälp med mycket annat som att göra mat och gå ut me deras hund byta på hennes dotter
    Klä på sig själv och dotter och sådana saker.

Men hon kunde bära tunga saker på över 1 månad.
    Hon kunde knappt bära ett mjölkpaket dom första 2 veckorna så tog längre tid innan de blev ännu tyngre saker vill ja minnas.
  • Anonym (Madeleine)

Jag var borta från jobbet i två veckor. Har ett fysiskt jobb med många lyft. Det gick jättebra! Gjorde iofs inget lyft bara förstoring.
    Jag hade aldrig speciellt ont efteråt och den speciella bh-n man fick höll dom på plats på jobbet. Tejpade också mina ärr och dom är i princip obefintliga nu.

• Anonym (1 månad)

En månad ungefär tog det för mig kanske mer beroende på vad det var jag bar. Tog ungefär en vecka innan jag kunde sätta mig upp ordentligt. Man använder bröstmusklerna mer än vad man tror haha. Nej jag skulle nog skjuta upp det ett tag till. Jag hade fördelen att min man va ledigt ungefär en månad så jag behövde inte lyfta nått men annars hade jag väntat tills barnen var mer självgående

Svar på tråden Ni med småbarn som gjort bröstförstoring,när kunde ni lyfta igen?