• sommarblomma23

magont varje natt och morgon

Är det någon mer gravid som känner igen sig i magont varje natt och morgon? Morgonen är värst. Vaknar med ont i magen som strålar ut i ryggen. Sen testar jag att dricka lite då blir det som kramp i hela magen och ryggen och kan knappt sitta på rumpan för gör så ont tarmarna. Kan tillägga att jag är rätt gasig i magen på morgonen också.

• Svar på tråden magont varje natt och morgon
  • MrsP79

Jag har ofta känt så när jag har varit gravid, men det har försvunnit efter förlossningen. Kan tänka mig att det har att göra med att man ligger ner och att organen då kanske blir lite tilltryckta liksom! Att vara gasig i magen på morgonen är nog vanligt för många, gravida eller ickegravida!

• MrsP79

Nja, minns inte riktigt (fast det bara var 9 månader sen sist :)). Det var nog mest på morgonen men det kunde också vara om jag hade varit uppe och gått väldigt länge och inte vilat på hela dagen. Fast det var inte riktigt på samma ställe då, mer på sidorna. Hur långt är du gången? Jag har ju mest känt av det i sista tredjedelen av graviditeten. Hur som helst, lycka till med resten!

• sommarblomma23

Ja okej jag förstår :) v 29 så är inne i sista delen och blivit mycket värre nu så kanske beror på att bebisen trycker och växer och blir större nu. Tack så mycket! :))

Svar på tråden magont varje natt och morgon