• LHUF

olika mått på dl mått. kan jag ha skadat sonen?

Blev helt konfunderad nu. Skall göra vätskersättning till sonen och mäter upp 2,5 dl vatten i ett vanligt plastmått, häller det i en rostfritt större mått så jag där kan vispa ihop ersättning. Men det blir inte 2,5 dl i det.. Det diffar hur jag än gör. Upp till 2 dl är det korrekt men inte med det halva måttet

Har jag nu skadat sonen då jag blandat någon per dag nu? Det är ju farligt om det är för lite vätska till pulvret

Måste man alltså väga vattnet för att få det korrekt??

Tilde 080319, Hugo 110203
  • Svar på tråden olika mått på dl mått. kan jag ha skadat sonen?
  • 8airam8

Du har säkerligen inte skadat din son. Men för au undvika framtida oro så kan du ju mäta upp vattnet i metallmåttet? Det kan ju inte handla om en särskilt lång tidsperiod, jag gissar på att gossen har varit sjuk och är på bättringsvägen :)

• LHUF

Han har varit risig sedan i söndags med feber och rejäl förkylning inte ätit ordentligt sedan söndag lunch. I tisdagsnatt kräktes han 3 ggr. Trodde det var för han hostade så mkt. Men började ge ersättning för att han var lite lös i magen. Men sedan har syrran och brorsan kräkts även dom.. Sedan fick han penicillin igår för öroninflammation. Men vill ff knappt äta. Så ger så mkt vätska det går i olika form. Men stöttar med lite vätskersättning om han bajsar..

Svar på tråden olika mått på dl mått. kan jag ha skadat sonen?