Att renovera en studenlägenhet
Vi köpte en liten övernattningslägenhet som var otroligt opraktiskt planerad och inte alls funktionell att bo permanent i, och nu håller vi på att planera inför en totalrenovering i vår.
Tanken är att den ska fungera perfekt som studentlägenhet/ första lägenhet när den är klar.
Det jag funderar över just nu är köket. När jag själv flyttade hemifrån första gången hade jag en liten kokplatta, bara mikro (ingen ugn), litet kylskåp med bara ett litet frysfack och en liten diskho - totalt ungefär 1 m brett kök. Det var helt vidrigt så i den här lägenheten har vi försökt få in ett fullt kök fast i modell mindre.
Det vore kul att höra lite andra tankar eftersom man lätt snöar in i sin egen lösning. Saker i stil med vad som ni saknade när ni precis flyttade hemifrån (om ni inte hade lyxen att kunna flytta till något stort direkt), något ni hade prioriterat bort för något annat, saker ni aldrig hade klarat er utan osv.
På min blogg har jag skrivit lite om hur jag tänkt kring valen ( theresewiksten.se/compact-living/compact-living-renoveringen-koket/ ) men jag bifogar en bild här också.