• iris96

Hjälp?

De är så att jag är extremt orolig då jag haft 2 mf tidigare. Inatt vaknade jag av en extrem smärta i ryggen på höger sida vid revbenen ungefär, smärtan gick från revbenen å neråt mot höften.
    Jag försökte sen sätta mig upp lite för jag tänkte att det kanske skulle hjälpa, men jag känner då att det började rinna, och det var blod.
    Det var ingen riklig blödning utan bara ytterst lite. Just nu kommer det bara brunt när jag torkar mig.
    Vad kan det vara för fel? (Är i v.12)

• Svar på tråden Hjälp?
  • Lilla Gs mamma

Det kan ju hända att man får blödningar under graviditeten. Var blodet färskt eller gammalt? Hur mycket?

• iris96
    Lilla Gs mamma skrev 2016-03-04 17:39:22 följande:

Det kan ju hända att man får blödningar under graviditeten. Var blodet färskt eller gammalt? Hur mycket?

De va lite färskt som kom, men sen kom det bara brunt när jag torkade mig
  • Lilla Gs mamma

Låter som ett sprucket blodkärl, men om du är orolig borde du kontakta sjukvården, om inte annat för att kunna släppa det.

• iris96
    Lilla Gs mamma skrev 2016-03-05 16:22:13 följande:

Låter som ett sprucket blodkärl, men om du är orolig borde du kontakta sjukvården, om inte annat för att kunna släppa det.

För känns som blödningen är kopplad till smärtan. Men känns som ett konstigt ställe att ha ont på..
  • iris96
    Lilla Gs mamma skrev 2016-03-05 22:13:24 följande:

Ibland får man ju "växtvärk" i livmodern/runt om. Kan du ringa MVC och fråga?

Jag ringde mvc dom sa att dom inte visste vad de var, men om det blev värre skulle jag ringa igen.
    Men kan man få "växtvärk" i ryggen vid revbenen som strålar neråt mot höften?
Svar på tråden Hjälp?