• Anonym (Hund?)

Vilken hund ska man välja för att den ska passa i hemmet?

Jag tänkte fråga om ni kan tipsa om en lämplig hundras till mig?

Hemma hos mig är det inrett grått och vitt. Jag vill därför. Jag vill därför helst ha en svart hund som inte hårar mycket. Pälsen ska vara len och glänsa.

Jag skaffar inte hunden för inredningen skull, men eftersom jag ändå vill skaffa hund så kan jag ju passa på att välja en som matchar.

Gärna att hunden är snäll och sällskaplig.

Tips?

• Svar på tråden Vilken hund ska man välja för att den ska passa i hemmet?
  • Anonym (Oj)

Haha. Fredag eller hur. Hunden ska matcha grå/vit inredning och vara snäll. Det var inte stora krav. Stor/liten, hög/låg aktivitetsgrad och säkert hundra andra viktiga saker kvittar?

• Anonym (C)

Jag tänker mig att en fransk bulldogg borde passa bra in. De är ju oxå väldigt gulliga och lagom storlek.

Själv tänker jag ofta på hur bra mina katter passar in bland inredningen :D Jag har två tjusiga siameser som ofta sitter och kollar ut genom fönstret som två prydnadskatter ;) Den ena är bruntabby och den färgen passar oerhört bra in i hemmet :)

• Karpalo

Men... kanske en schnauzer skulle va nåt? Dom finns ju i gråspräckligt så det borde ju passa ypperligt! Eller är det för stort? 

Du kan ju ocksp välja en ras du tycker är fin o söt, går väl alltid att färga till passande färg? ;)

Svar på tråden Vilken hund ska man välja för att den ska passa i hemmet?