• Anonym (Hundägare)

Ska göra mig av min hund

Jag har köpt en hund, en Jack russel. Denna hund är väldigt krävande. Den vill ofta leka, motionera, och är allmänt busig. Jag trodde först att hunden skulle vara lugn, lat och helst vilja ligga och mysa heöa dagarna. Bli klappa och sova mycket. Jag orkar inte vakna tidigt om mårnarna för att rasta hunden. Inte heller vill den ligga still i mitt knä. Det är lek och lek hela tiden.

Jag har haft hunden i tre veckor och nu orkar jag inte mer. Så jag ska göra mig av med den på något sätt men jag vet inte hur. Jag tänkte sälja den på blocket eller Tradera eller lämna över hunden till kommunen, för dessa borde ju kunna ta hand om hundar? Alternativt sälja den till Amnesty eller röda korset för dessa tar också hand om hundar eller?(bortsett från att dessa organisationer även fokuserar på mänskliga rättigheter).

• Svar på tråden Ska göra mig av min hund
  • Aniiee

Ge tillbaka hunden till uppfödaren. Den vill nog helst ha tillbaka den. Hur uppfödaren nu kunde ha låit dig köpa hunden från början......

Nä, förresten, så korkad är ingen. Det var inget. Akta svansen.....

Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
  • sandratjejen
    Anonym (Hundägare) skrev 2016-03-04 20:46:35 följande:

Jag har köpt en hund, en Jack russel. Denna hund är väldigt krävande. Den vill ofta leka, motionera, och är allmänt busig. Jag trodde först att hunden skulle vara lugn, lat och helst vilja ligga och mysa heöa dagarna. Bli klappa och sova mycket. Jag orkar inte vakna tidigt om mårnarna för att rasta hunden. Inte heller vill den ligga still i mitt knä. Det är lek och lek hela tiden.

Jag har haft hunden i tre veckor och nu orkar jag inte mer. Så jag ska göra mig av med den på något sätt men jag vet inte hur. Jag tänkte sälja den på blocket eller Tradera eller lämna över hunden till kommunen, för dessa borde ju kunna ta hand om hundar? Alternativt sälja den till Amnesty eller röda korset för dessa tar också hand om hundar eller?(bortsett från att dessa organisationer även fokuserar på mänskliga rättigheter).

Ne alltså...

Allvarligt?

Säg att du skrev detta för att du har en allmänt tråkig fredag bara??
  • Skånetjej01

Det brukar ju vara så att hundar behöver gå ut o kissa och bajsa ibland, precis som att du kanske behöver gå på toa när du vaknar. Köper man en valp så är risken väldigt stor att den vill leka och behöver en hel del träning för o kunna kela. Köp en sköldpadda istället.

• viseversa

Om detta är sant är du en idiot ts. Att någon ens ville sälja en hund till dig är otroligt. Stackars hund. Sen är jack Russel en ras som kräver en del.

Svar på tråden Ska göra mig av min hund