Svår infektion efter kirurgiskabort
Vet inte ens vad jag skall skriva är så jävla ledsen. Blev gravid för andra gången nu på ett år, vi längtade ihjäl oss. När jag skulle till bm för 4 veckor sedan sa jag att jag haft super ont, men hade ju inte börjat blöda hon skickade mig vidare mig till kvinnokliniken för att jag skulle få göra ultraljud för att min oro skulle lägga sig. Tog en vecka innan jag fick tid, kom dit och allt såg bra ut. Var där i fredags förra veckan igen då min oro var tillbaka. Då såg dom att något inte var "rätt", min magkänsla var alltså rätt. På tisdagen bokade vi in en skrapning och sagt och gjort åkte jag tillbaka och gjorde min skrapning, i onsdags Fick jag feber och yrsel samt kraftiga smärtor men de är vanligt i min mage då jag har endometrios.
Igår kom febern och yrseln tillbaka, åkte till gynakuten. Dom insåg ganska fort att jag hade 38.7 graders feber och svår infektion. Väl inne hos gynekologen ser hon jättemycket rester från embryot.( var i vecka 10+3).
denna gynekolog säger även att läkaren som gjorde min abort i tisdags har skrivit i mina journaler/notiser "jag tror jag fått bort allt" JAG TROR?!?!
Fick stanna kvar under natten med dropp och antibiotika som kommer via blodet.
Smärtstillande skrattade dom nästan åt mig när jag bad om. Jag sa att Ipren inte hjälpt men vi kan ändå ge de en chans. Låg fortfarande och skrek och grät av smärta.
Idag skulle jag träffa en ny gynekolog för bedömning, min kropp hade svarat ganska bra på antibiotikan. Men en ny akut skrapning behövde genomföras.
Väl där så har jag legat i 3 dygn i princip och trott att jag skall dö av smärta. Får dessa tabletter man för upp vaginalt för att öppna livmoderhalsen.
Väl nere på operation så sövs jag, vaknar precis inne i operationsrummet kommer ihåg att dom flyttade mig till sängen från gynstolen. Var fortfarande klar i huvudet men väldigt trött, dom kör ut mig till uppvaket. Återigen kommer smärtorna från helvetet och ber om en värmefilt, frågar även en sjuksköterska hur allt gått och får till svar "oavsätt vad jag berättar för dig nu så kommer du inte ihåg det sen" blev så ledsen för jag var ju ändå klar enligt mig själv.
Tiden går och de går 30-40 minuter och ingen värmefilt till magen dyker upp. Ber några som går förbi om en värmefilt dom säger vi skall be din sköterska fixa de. Gick säkert 20 minuter till, ligger kvar och då kommer smärtan jag trodde skulle ge mig mina sista andetag i livet. Jag börjar bara skrika rakt ut. Då kommer en läkare och ger mig massa smärtstillande som hjälper mig. Efter en stund ber jag att få gå på toaletten, då säger "min" sköterska att hon skall göra ultraljud på mig för att se hur kissnödig jag är, hon säger det är "bara" 15 ml så du behöver inte kissa, blir det akut har du blöja.
Blev så arg och bad henne fara å flyga i princip.
Känner mig så jävla illa behandlad, gått igenom två jävla aborter på en vecka, smärtorna är från helvetet ännu. Som pricken över i:et får jag den mest bittra sköterskan i världen.
Kommer aldrig aldrig aldrig aldrig igen att vara på Sahlgrenska eller östra sjukhuset. Är så jävla ledsen när jag skriver detta, funderar på att höra av mig till avdelningsansvariga på Sahlgrenska efter vad jag blev bemött ut av på Sahlgrenskas uppvak.
Känner mig helt krossad..