• Anonym (Gravid kk)

    gravid, tänk om han tror att jag lura honom?

    Har ätit p-piller i många år utan nå problem, är väldigt noga med dom. Men nu av nån anledning är jag gravid?! Har ingen aning om hur det ska ha gått.

    Är väldigt nervös för att berätta för kkn. Han vet att jag har känslor och vill mer, så är rädd att han tror att jag har lurat honom (vilket jag absolut inte har).

  • Svar på tråden gravid, tänk om han tror att jag lura honom?
  • Anonym (Gravid kk)
    LillaLoppi skrev 2016-03-05 12:24:33 följande:

    P-piller är inte 100% säkert.


    Nej efter att ha ätit det i 8 år utan problem är det väl dags för den där felande procenten
  • smulpaj01

    Är du säker på att inte Han lurat dig?

    Jag blev lurad att bli gravid med mitt ex trots att jag alltid varit noga med p-piller.

    Han erkände efter barnet var född!

  • Anonym (Gravid kk)
    smulpaj01 skrev 2016-03-05 12:48:07 följande:

    Är du säker på att inte Han lurat dig?

    Jag blev lurad att bli gravid med mitt ex trots att jag alltid varit noga med p-piller.

    Han erkände efter barnet var född!


    Men hur lyckades han lura dig???

    Jag är säker, han vill inte ha fler barn
  • Anonym (.?.)

    Om du väljer att behålla så tror han kanske att du har en dold agenda-att mot hans vilja hålla fast i honom för resten av ditt liv.

    Men om du gör abort så kommer han ju se det för vad det är- ett misstag.

    Du gick på p-piller så självklart utgår han från att du inte vill ha barn förrän du har en villig pappa och trygg partner.

  • Anonym (Gravid kk)
    Anonym (.?.) skrev 2016-03-05 13:18:13 följande:

    Om du väljer att behålla så tror han kanske att du har en dold agenda-att mot hans vilja hålla fast i honom för resten av ditt liv.

    Men om du gör abort så kommer han ju se det för vad det är- ett misstag.

    Du gick på p-piller så självklart utgår han från att du inte vill ha barn förrän du har en villig pappa och trygg partner.


    Jag är ju inne på att behålla :/
  • Anonym (Y)

    Har ni diskuterat innan vad ni skulle göra om du blir gravid trots preventivmedel?

    Han har upplyst dig att han inte vill ha barn. Har du sagt till honom att du vägrar göra abort om du blir gravid?

  • Merellin
    Anonym (Gravid kk) skrev 2016-03-05 13:47:28 följande:

    Jag är ju inne på att behålla :/


    Sex med preventivmedel är aldrig 100%igt säkert.

    Men ja, det finns risk att han tror du lurat honom. En väninna blev gravid trots piller och hennes sambo blev jättearg då hon ville behålla och hävdade att hon lurat honom. Det sårade henne otroligt mycket.

    Men du kan inte göra annat än att vara ärlig och inte kräva av honom att han ska vara en närvarande pappa. Det måste han bestämma själv.
  • LillaLoppi

    Jag hade aldrig behållt ett barn mot pappans vilja. Inte för pappans skull, utan för barnets skull. Jag skulle inte vilja att mitt barn växte upp med en frånvarande pappa.

    Hade jag dessutom blivit gravid trots p-piller, så hade ju det betytt att jag själv inte ville ha barn. Så varför skulle jag behålla då?

  • Anonym (H)
    LillaLoppi skrev 2016-03-05 17:29:50 följande:

    Jag hade aldrig behållt ett barn mot pappans vilja. Inte för pappans skull, utan för barnets skull. Jag skulle inte vilja att mitt barn växte upp med en frånvarande pappa.

    Hade jag dessutom blivit gravid trots p-piller, så hade ju det betytt att jag själv inte ville ha barn. Så varför skulle jag behålla då?


    För att när du väl är gravid så ångrar du dig?

    För att du inte klarar av att göra abort?

    För att du upptäckt graviditeten för sent?

    Finns många orsaker till att man väljer att behålla även om man använt preventivmedel eller sagt att man gör abort innan
  • LillaLoppi
    Anonym (H) skrev 2016-03-05 17:35:09 följande:
    För att när du väl är gravid så ångrar du dig?

    För att du inte klarar av att göra abort?

    För att du upptäckt graviditeten för sent?

    Finns många orsaker till att man väljer att behålla även om man använt preventivmedel eller sagt att man gör abort innan
    Ja, om jag upptäcker graviditeten för sent så är det ju bara att göra det bästa av situationen.
    Men om jag har en KK som bestämt sagt att han INTE vill ha barn, så hade jag inte behållt om det av misstag blivit en befruktning, trots p-piller.
  • LillaLoppi
    LillaLoppi skrev 2016-03-05 17:43:59 följande:
    Ja, om jag upptäcker graviditeten för sent så är det ju bara att göra det bästa av situationen.
    Men om jag har en KK som bestämt sagt att han INTE vill ha barn, så hade jag inte behållt om det av misstag blivit en befruktning, trots p-piller.
    För BARNETS skull! Jag skulle inte kunna ta ett barn till världen där jag redan innan vet att barnet inte kommer att ha någon pappa.
    Så egoistisk kan iaf inte jag vara. Men alla är ju olika.
  • Anonym (H)
    LillaLoppi skrev 2016-03-05 17:45:09 följande:

    För BARNETS skull! Jag skulle inte kunna ta ett barn till världen där jag redan innan vet att barnet inte kommer att ha någon pappa.

    Så egoistisk kan iaf inte jag vara. Men alla är ju olika.


    Att föda barn är alltid egoistiskt.

    Och det är ju lätt att säga det innan man är i den situationen, sen är det nog 50/50 om man verkligen håller fast vid det och klarar av att göra en abort

    (Jag trodde tvärtom att jag aldrig skulle göra abort, inte för att jag är emot det men för att jag vill ha många barn, men trots det har jag gjort en, i den situationen ändrade jag mig)
  • Linutis
    smulpaj01 skrev 2016-03-05 12:48:07 följande:

    Är du säker på att inte Han lurat dig?

    Jag blev lurad att bli gravid med mitt ex trots att jag alltid varit noga med p-piller.

    Han erkände efter barnet var född!


    Nyfiken, hur lurade han dig?
Svar på tråden gravid, tänk om han tror att jag lura honom?