• Anonym (B)

Vilken barnvagn?

Vill vara anonym för att graviditeten är hemlig än sålänge.

Vi bor i Stockholms innerstad, har en ganska liten hiss. Vill ha en stadig vagn men ändå liten och smidig. Helst i helsvart. Kan ni ge mig tips på vilken barnvagn som är bäst för mig? Det är en djungel och blir så förvirrad. Vissa tycker t ex att stokke xplory är fantastisk och vissa att den är förjävlig.

• Svar på tråden Vilken barnvagn?
  • Anonym (B)

Men vafan. 87 visningar och inget svar??

• LillaLoppi

Jag hade tagit en vagn med en sån insats-liggdel som är enkel att plocka ur vagnen och ta med sig. Så slipper hela vagnen följa med i hissen och in i lägenheten.

• Anonym (B)
    LillaLoppi skrev 2016-03-05 18:27:03 följande:

Jag hade tagit en vagn med en sån insats-liggdel som är enkel att plocka ur vagnen och ta med sig. Så slipper hela vagnen följa med i hissen och in i lägenheten.

Tack för svar! Kan dock inte ställa vagnen nere vid porten, och vill ha en liten och smidig vagn dels pga att jag rör mig mkt på stan och kollektivt.
  • Anonym (B)

Funderar på brio smile?

• LillaLoppi

Okej.

Jag beställde min vagn sommaren 2010.
    Jag har inte så bra koll på de vagnar som finns nu.
    Men Stokke har jag ju sett - ser ut som kontorsstolar (inte alls fina, men säkert praktiska i en innerstadshiss).

• Anonym (Sthlm)

Hej!

Kolla emmaljunga Viking, den är liten, smidig och funkar perfekt i Sthlms innerstad.

• Anonym (B)
    LillaLoppi skrev 2016-03-05 18:42:13 följande:

Okej.

Jag beställde min vagn sommaren 2010.

Jag har inte så bra koll på de vagnar som finns nu.

Men Stokke har jag ju sett - ser ut som kontorsstolar (inte alls fina, men säkert praktiska i en innerstadshiss).

Hehe ja :) får nog bege mig till en butik och prova lite... Problemet med stokke xplory ska ju vara att de är riktigt dåliga med snö. Men läste något om stokke trailz som kanske kan vara något. Suck vilken djungel.
  • Anonym (B)
    Anonym (Sthlm) skrev 2016-03-05 18:44:12 följande:

Hej!

Kolla emmaljunga Viking, den är liten, smidig och funkar perfekt i Sthlms innerstad.

Tack för tips! Har du en sådan själv? :)
  • Anonym (Klara)

Den vagnen ser ju väldigt liten ut. Barnen verkar inte ligga lika ombonat som i mer traditionella vagnar. Dessutom är den inte plan, kan barnet verkligen ligga ner plant i en sådan?

Ska ni flytta innan ni börjar med sittvagn?

• Anonym (B)
    Anonym (Klara) skrev 2016-03-05 19:35:10 följande:

Den vagnen ser ju väldigt liten ut. Barnen verkar inte ligga lika ombonat som i mer traditionella vagnar. Dessutom är den inte plan, kan barnet verkligen ligga ner plant i en sådan?

Ska ni flytta innan ni börjar med sittvagn?

Menar du stokke xplory som jag skrev om i ts? Vet inte riktigt, men den jag funderar mest på nu är stokke trailz och brio smile. Nej vi kommer nog inte flytta innan vi börjar med sittvagn.

Vill ju att barnet ska ha det ombonat och mysigt, det är nästan viktigast + säkerheten förstås.
  • Anonym (Klara)
    Anonym (B) skrev 2016-03-05 20:13:07 följande:
    Menar du stokke xplory som jag skrev om i ts? Vet inte riktigt, men den jag funderar mest på nu är stokke trailz och brio smile. Nej vi kommer nog inte flytta innan vi börjar med sittvagn.

Vill ju att barnet ska ha det ombonat och mysigt, det är nästan viktigast + säkerheten förstås.
    Dom är ju lite bättre när bebisen är liten, duger som liggvagn, tycker jag, men sedan så dom inte heller så skyddande. Även när man har sittvagn så måste barnet kunna ligga ner ordentligt och sova, tycker jag.
  • Anonym (B)
    Anonym (Klara) skrev 2016-03-05 20:21:13 följande:

Dom är ju lite bättre när bebisen är liten, duger som liggvagn, tycker jag, men sedan så dom inte heller så skyddande. Även när man har sittvagn så måste barnet kunna ligga ner ordentligt och sova, tycker jag.

Tack för svar, har du något tips på en annan du tycker är bra?
  • Anonym (Sthlm)
    Anonym (B) skrev 2016-03-05 19:09:59 följande:
    Tack för tips! Har du en sådan själv? :)
    Hej!

Ja, det har jag och den har fungerat väldigt bra för oss.
Svar på tråden Vilken barnvagn?