• Maaaalin

barnets bästa (?)

Vad är barnets bästa? Är det att låta * barnet * komma hem till en föräldrar som dricker varje helg och ligger med *halva stan * mitt framför barnet? Och att partnern till manliga föräldern ligger och har sex i deras säng ? Mitt framför barnet? Sen att partnern ha trakasserat kvinnliga partner i 4 år dag in och dag ut?

Eller att barnet ska komma till kvinnliga partnern ( hennes riktiga mamma ) som varken dricker eller går ut på helgerna sitter bara inne och lever vanligt liv. Utan alkohol plus hennes partner inte dricker eller nått ?

Va tycker ni är barnets bästa ?

• Svar på tråden barnets bästa (?)
  • Sandra8978

Vad tror du?

Har du inte fått ensam vårdnad är det bevisligen inte så svart-vitt som du vill få det att se ut som här.

• hg129012

Ja det är ju verkligen självklart vad som är bäst - iaf utefter hur du beskriver det här.

• Maaaalin

Ursäkta jag skrev, ni behöver ju inte bli *fräsiga *

Jag vet vad som är barnets bästa...

• Maaaalin

Ja vad jag tror ? Att de bästa är nog att barnet hamnar hos sin mamma.. som jag vill att få se ut som här ??.. jag ställde en fråga bara och ville höra vad andra tyckte? . Och kan tillägga att ja vart av med vårdnaden utan anledning... så va vill du mer veta ??

Sandra8978 skrev 2016-03-05 18:33:19 följande:

Vad tror du?

Har du inte fått ensam vårdnad är det bevisligen inte så svart-vitt som du vill få det att se ut som här.

• Sandra8978
    Maaaalin skrev 2016-03-06 14:08:29 följande:

ja vart av med vårdnaden utan anledning... 

Man blir inte av med vårdnaden utan anledning TS.

Det kan du kanske lura i en 10-åring men de flesta här är vuxna och vet att det inte är så det fungerar.
  • Maaaalin

Du ja försöker inte LURA nån.. det är så det är tyvärr.. jag vart av med vårdnaden, vill du se mina papper från tingsrätten kanske ? Om inte så du kan vara tyst, för varken jag eller mina anhöriga som är insatta i detta vet ej varför jag blivit av med den... tycker du ska ta reda på fakta innan du hyser agg...

Och i detta fall så är barnets bästa att barnet skulle komma hem t mig/oss.. för vi dricker inget eller är ute på krogen varje helg....

Sandra8978 skrev 2016-03-06 14:35:59 följande:

Man blir inte av med vårdnaden utan anledning TS.

Det kan du kanske lura i en 10-åring men de flesta här är vuxna och vet att det inte är så det fungerar.

• Sandra8978
    Maaaalin skrev 2016-03-06 18:09:12 följande:

Du ja försöker inte LURA nån.. det är så det är tyvärr.. jag vart av med vårdnaden, vill du se mina papper från tingsrätten kanske ? Om inte så du kan vara tyst, för varken jag eller mina anhöriga som är insatta i detta vet ej varför jag blivit av med den... tycker du ska ta reda på fakta innan du hyser agg...

Och i detta fall så är barnets bästa att barnet skulle komma hem t mig/oss.. för vi dricker inget eller är ute på krogen varje helg....

Du blir alltså av med vårdnaden utan anledning och utan att rätten berättade anledningen för dig.

Intressant, om det hade varit sant. Nu är det ju tyvärr inte det.
    Ja jag vill gärna se dina papper tack för erbjudandet.
  • Maaaalin

Ja så e det, jag vet vad som är sant eller inte sen får du/ni tro vad ni vill.. (:

Hej

Sandra8978 skrev 2016-03-06 18:13:00 följande:

Du blir alltså av med vårdnaden utan anledning och utan att rätten berättade anledningen för dig.

Intressant, om det hade varit sant. Nu är det ju tyvärr inte det.

Ja jag vill gärna se dina papper tack för erbjudandet.

• hrmamma0308

Låter mycket sorgligt det du beskriver. Det bästa för barnet är ju naturligtvis trygghet och stabilitet.

• buggi

Inget av alternativen är bra. Det ligger i barnets intresse att umgås med båda föräldrarna, men under trygga förhållanden. Det ligger också i barnets intresse att föräldrarna arbetar tillsammans för att lösa konflikter dem emellan. Så leta efter en tredje lösning!

• Maaaalin

Ja precis!

hrmamma0308 skrev 2016-03-06 18:27:49 följande:

Låter mycket sorgligt det du beskriver. Det bästa för barnet är ju naturligtvis trygghet och stabilitet.

• Maaaalin

Jo så är det, tyvärr finns de inget intresse från pappans sida.. kan ej göra så mycket tycärr

buggi skrev 2016-03-06 18:29:11 följande:

Inget av alternativen är bra. Det ligger i barnets intresse att umgås med båda föräldrarna, men under trygga förhållanden. Det ligger också i barnets intresse att föräldrarna arbetar tillsammans för att lösa konflikter dem emellan. Så leta efter en tredje lösning!

• buggi
    Maaaalin skrev 2016-03-06 18:32:22 följande:

Jo så är det, tyvärr finns de inget intresse från pappans sida.. kan ej göra så mycket tycärr

Men låter han barnet komma hem till honom öht om det inte finns ngt intresse? Då är väl barnet bara i vägen? Jättetragisk situation.
  • CarroAN

Blir man av med vårdnaden finns det ju någon anledning. Men jag hoppas och tror att det görs en ordentlig utredning som är lite mer omfattande än två rader på familjeliv.

• Maaaalin
    CarroAN skrev 2016-05-16 22:50:15 följande:

Blir man av med vårdnaden finns det ju någon anledning. Men jag hoppas och tror att det görs en ordentlig utredning som är lite mer omfattande än två rader på familjeliv.

Ja de kanske är så... Ja de hoppas jag med... men ingen tänker på barnets bästa så de behöver dom inte prata med mig om för de gör dom inte...
Svar på tråden barnets bästa (?)