• Äldre 5 Mar 22:06
    917 visningar
    1 svar
    1
    917

    Vänner och gravid

    Hej! VARNING FÖR LÅNG TEXT!

    Har någon upplevt samma sak angående "riktiga vänner"

    Sen jag fick reda på att jag blev gravid har en del så kallade ens vänner tagit avstånd trots en del utav dem har barn. Har en del utomstående vänner också.

    De känns som att alla ens vänner är falska? Eller ska jag kalla dem vänner?

    Alla, på riktigt alla hör av sig till mig när det passar dem! Jag skriver till dem o frågar , hur är de? ska vi ta en fika? vi går o fikar. Pratar o har hur trevligt som helst. De frågar om de får låna pengar/ kläder osv, aldrig fått tbc ett öre eller klädesplagg, tråkigt! Men de hör aldrig av sig till mig? O det skriver ALDRIG hur jag mår. Speciellt inte nu när man väntar barn Heller. Sen har jag märkt att det vänner man hade för några år sen har hört av sig bara för o fråga om jag är gravid, o sen frågar de om man vill fika, ja visst kan vi det skriver jag. När tiden är kommen så backar de undan så mycket jag hjälper mina vänner så får jag inget tbx! Min familj tycker jag är för snäll o de utnyttjar mig. Varför råkar just jag ut för de? Jag är helt normal tjej! Jag vill ge alla runt omkring mig kärlek o värme men blir nertrampad! Jag orkar inte höra av mig längre, ska man vänta in dem nu el? Eller bara ignorera? Hur lätt är det att skaffa nya vänner om man ens vågar?

  • Svar på tråden Vänner och gravid
  • Anonym (Tänk om)
    Äldre 5 Mar 23:40
    #1

    Tråkigt att du inte är nöjd med dina vänner. Men alla bekantskaper håller inte hur länge som helst, man utvecklas ibland i olika riktningar.

    Du skriver att du undrar varför du råkar ut för dem. Du väljer själv dina vänner. Välj såna som passar dig och välj aktivt bort resten.

    När du är gravid är det ett sätt att träffa andra gravida som du kanske kan bli bekant/vän med.

    Alla är vi olika. Jag föredrar att ha ett fåtal riktigt bra och nära vänner framför att ha flera som inte håller måttet.

    Vänner är i första hand inte till för att låna ut pengar, i min mening. Fundera på hur du vill agera i dina framtida vänrelationer. Har man ett visst beteende kan det dra till sig fel sorts folk är jag rädd.

Svar på tråden Vänner och gravid