• nett00

Lithium

Hej! Jag har lamotrigine, cipralex, oxascand, och imovane till natten. Nu är jag även insatt på lithium sedan jul. Äter nu 3*3 värdet ligger på 8 så de e ju lugnt. Nu är det så att jag har fått MASSA biverkningar på den skiten. Acne, hunger med ingen mättnadskänsla, stelhet i benen och skakar när jag ska ex hålla ett glas.För en månad föll jag pang bom ner i en tung depression och la in mig själv på psyk. Kom ut och trodde jag mår bra... Nu har jag fått viskande röster som kommer då och då. Har så mkt skit inom mig. Nu vill jag sätta ut skiten! Ska ringa min psykopatriker men jag vet att han säger, du får ge det ett tag bl.a

Har två små barn och mannen jobbar utomlands så lägger jag in mig som jag borde kontaktar de socialen och jag vet inte vart barnen kan vara. Berättar jag på kleniken så gör dom antagligen en anmälan. Får panik och måste få hjälp. Hur gör jag eller hur hade ni gjort?

• Svar på tråden Lithium
  • Minza83

Har ni ingen nära släkt som kan ta barnen tills din man kommer hem?
    Låter som att du behöver hjälp omgående svar ja!

• Astarte

Har du ätit dem sedan jul tycker jag väl att du har gett det ett tag, även om just Litium är känt för att vara lite långsamt. När jag började med dem gick symtomen över på ett par veckor (men de var lite jobbiga så länge de varade).

Ang rösterna så måste du ju själv avgöra hur farligt det verkar. Mycket kan spela in, som om du haft dem tidigare. Mina kommer och går och skrämmer mig inte längre, men är det ett nytt symtom skulle jag rekommendera att du kontaktar akuten, faktiskt. Jag förstår att det bär emot (det gör det), men vad är alternativet?

• nett00

Tack för ditt svar. Jag vill kontakta akutvården men då vet jag inte vart jag ska lämna barnen och socialen blir inblandad. Detta är moment 22 :(
    Vill bara att min man kommer hem så jag kan söka hjälp.

• nett00

När jag la in mig ställde hans föräldrar upp i några dagar tills han blev tvungen att komma hem. Men han kunde bara vara hemma några dagar. Jag vill att dom ska säga att dom kan ta barnen men dom har inte erbjudit sig. Dom har ju jobb att sköta. Dom tycker att vi ska vara hos dom men det är jag inte sugen på. Då får man lägga på sig masken o jag blir sämre.

Svar på tråden Lithium