• Iskristall

BF November 2016 Stockholm

Hej!

Finns det fler som bor i Stockholm och som väntar sitt första barn i November 2016, eller slutet av Oktober? Skulle vara roligt att följas åt och lära känna varandra! Det är så mycket nytt som kommer hända en i livet nu framöver så att ha någon/några att diskutera allt detta med skulle vara guld värt!

Hur väljer man mvc tex?

Jag är 39 år och är beräknad runt månadsskiftet okt/nov 2016.

• Svar på tråden BF November 2016 Stockholm
  • Bell13
    Iskristall skrev 2016-03-06 09:12:02 följande:

Hej!

Finns det fler som bor i Stockholm och som väntar sitt första barn i November 2016, eller slutet av Oktober? Skulle vara roligt att följas åt och lära känna varandra! Det är så mycket nytt som kommer hända en i livet nu framöver så att ha någon/några att diskutera allt detta med skulle vara guld värt!

Hur väljer man mvc tex?
    Jag är 39 år och är beräknad runt månadsskiftet okt/nov 2016.

Hej, jag har plussat idag inte med mitt första barn men med mitt fjärde barn.
    Hänger gärna här om jag går. Bf 15 november
  • Iskristall
    Bell13 skrev 2016-03-06 19:17:55 följande:

Hej, jag har plussat idag inte med mitt första barn men med mitt fjärde barn.

Hänger gärna här om jag går. Bf 15 november

Grattis! Klart du får

Hoppas det finns fler gravida stockholmstöser som vill hänga på!?

Du som redan har barn sen innan har kanske lite ideer på hur man ska tänka när man ska välja mvc? Jag vet inte riktigt vart jag ska vända mig, gå på recensioner, nära jobbet, nära hemmet eller vad?
  • Eucalyptus

Hej! Jag hänger också gärna på! Plussade i fredags, känns så overkligt, blir vårt första barn. Enligt nc är bf 11/11

• Iskristall
    Eucalyptus skrev 2016-03-06 20:45:07 följande:

Hej! Jag hänger också gärna på! Plussade i fredags, känns så overkligt, blir vårt första barn. Enligt nc är bf 11/11

Grattis och välkommen!
  • Eucalyptus
    Iskristall skrev 2016-03-06 20:57:10 följande:

Grattis och välkommen!

Tack så mycket :) och grattis till dig med. Så spännande framtid vi har framför oss. Vet du när man ska ta kontakt med barnmorska? Vill gärna känna att det sjunker in lite att man faktiskt är gravid för just nu känner man sig osäker trots att digitala testet visade 2-3 veckor
  • Bell13
    Iskristall skrev 2016-03-06 20:38:42 följande:
    Grattis! Klart du får

Hoppas det finns fler gravida stockholmstöser som vill hänga på!?

Du som redan har barn sen innan har kanske lite ideer på hur man ska tänka när man ska välja mvc? Jag vet inte riktigt vart jag ska vända mig, gå på recensioner, nära jobbet, nära hemmet eller vad?
    Skrev in mig på mama Mia Södermalm sist men bor norr om stan, hade hört så mycket gott om dem. När jag var i v 30 blev det så jobbigt att åka in så jag bytte till mama Mia där jag bor. Rekommenderar en mvc nära hemmet
  • Iskristall
    Eucalyptus skrev 2016-03-06 21:04:53 följande:

Tack så mycket :) och grattis till dig med. Så spännande framtid vi har framför oss. Vet du när man ska ta kontakt med barnmorska? Vill gärna känna att det sjunker in lite att man faktiskt är gravid för just nu känner man sig osäker trots att digitala testet visade 2-3 veckor

Nä, jag vet faktiskt inte Jag är gravid efter ivf så jag har ett vul bokat där den 18/3, tänker att jag bör skriva in mig på mvc efter det. Så att jag vet att det verkligen är nåt där inne innan jag kontaktar mvc Men vad jag läst verkar kvinnor gå tidigt på det första hälsosamtalet. Jag kommer vara i v.7+4 vid vul.

Och tack! Ja, mycket spännande tid! Jag nojar redan över få symptom och att jag inte är illamående haha
  • Iskristall
    Bell13 skrev 2016-03-06 21:15:06 följande:

Skrev in mig på mama Mia Södermalm sist men bor norr om stan, hade hört så mycket gott om dem. När jag var i v 30 blev det så jobbigt att åka in så jag bytte till mama Mia där jag bor. Rekommenderar en mvc nära hemmet

Du är nöjd med Mama mia iallafall då? Å så svårt, Mamma mia södermalm är ganska nära hemma även om gullmarsplans bm skulle vara lite närmare. Får suga på den karamellen lite till Men tack för tips om nära hemmet!
  • Bell13
    Iskristall skrev 2016-03-06 21:26:53 följande:
    Du är nöjd med Mama mia iallafall då? Å så svårt, Mamma mia södermalm är ganska nära hemma även om gullmarsplans bm skulle vara lite närmare. Får suga på den karamellen lite till Men tack för tips om nära hemmet!
    Jag har varit jättenöjd med mama Mia rekommenderar dem verkligen.
    Går också hos BVC på mama Mia. Med tidigare barn har jag gått på mvc i landstingets regi och har inte varit lika nöjd.
    På landstinget fick jag t ex inte göra tidigt ul och inget tillväxtul omkring v 32 och båda har jag fått göra hos mama Mia.
    Kommer gå hos mama Mia den här gången med.
  • essbee

Hej :)

Jag bor söder om Stockholm och väntar mitt första barn som beräknas komma i början av november. Plussade för knappt 2 veckor sedan. Har fortfarande inte riktigt förstått det ännu..
    Jag ska på mitt första besök nu på torsdag och skall då till gullmars BM :) Ska bli sjukt spännande. Kanske känns mer verkligt då? :)

Vad har ni andra för symptom nu? Jag har extremt ömma bröstvårtor dygnet runt vilket är sjukt jobbigt :( I övrigt är jag dock ganska skonad än så länge utom att jag är lite hungrigare än vanligt :)

Grattis till er alla btw :)

Svar på tråden BF November 2016 Stockholm