• Anonym (Förkrossad)

    Jag vet vad han gjort, vad göra?

    Hej fanmiljeliv! Jag behöver verkligen era goda råd just nu!

    Min pojkvän har agerat lite konstigt på senaste. Typ smugit runt med sin telefon och flippat om jag ens petat på den på skoj,.
    För ett par år sedan kollade jag på hans sms, där han hade skrivit flirtigt med en annan tjej. Detta har vi redit ut, ocgh jag lovade att inte kolla på hans sms eller facebook igen.
    MEN jag har idag brutit mot mitt löfte på grund av att jag tyckt han agerat konstigt. Men det jag hittade var totalt förkrossande.

    Han pratar med flera tjejer om sin kuk och om vad han hade velat göra. Han pratar med en annan tjej om hur kär han är i en tjej på hans jobb, och om hur han hoppats på det. Nu verkar det som att hon inte vill ha honom tillbaka, så han skulle satsa på mig igen. 
    Jag har dessutom nu letat igenom lägenheten och funnit en kukpump och penisringar, dessa vet jag inte har med andra tjejer att göra, eller om han bara gillar att använda de när han runkar...

    Men det jag känner nu är ett fruktansvärt svek, men att jag kanske svek honom när jag faktiskt kollade på hans facebook. Han har ju rätt till ett privatliv. Men hans svek är ju större så mitt svek borde inte ens finnas med i bilden.

    Så vad gör jag nu kära familjeliv? Fan också...  

  • Svar på tråden Jag vet vad han gjort, vad göra?
  • vargveum

    Han vill lämna dig men vågar inte förrän han har ett säkert kort klart att gå till. Dumpa först, problemet löst.

  • j a d e

    Du ska dumpa, naturligtvis. Vems svek som varit värst är egentligen helt irrelevant, er relation har ju ingen framtid. Move on, som det heter.

  • Anonym (...)

    Du behöver ju inte säga vad du gjort, dumpa bara.

  • Anonym (Dumpa)

    Dumpa, finns inget att rädda. Han vill mest äta kakor mest hela dan.

  • roller

    Dumpa, och kanske konfrontera, berätta varför. Du kan förklara varför du kollade hans telefon, men det han har gjort finns ingen förklaring för. Tilliten har försvunnit, det bästa du kan göra är att dumpa honom.

  • Anonym (Strumpan)

    Dumpa. Du kan inte lita på honom och kommer aldrig att kunna göra det. Dumpa nu.

    Tycker inte du ska ha dåligt samvete för att du kollat i hans mobil/facebook/whatever, han har tidigare visat att han inte klarar sköta det

  • Anonym (grammatik)
    Anonym (Förkrossad) skrev 2016-03-06 13:56:26 följande:

    Detta har vi redit ut


    *Rett ut.

    Som vanligt skriker alla bittra kvinnor "dumpa!".
    Prova att prata med honom först tycker jag. Fråga honom vad han håller på med. Det kan ju vara så att det inte gått längre än meddelanden. 
  • vargveum
    Anonym (grammatik) skrev 2016-03-08 06:31:44 följande:

    *Rett ut.

    Som vanligt skriker alla bittra kvinnor "dumpa!".

    Prova att prata med honom först tycker jag. Fråga honom vad han håller på med. Det kan ju vara så att det inte gått längre än meddelanden. 


    Tycker det verkar som hälften eller så av de som svarat är män? Så även om du inte håller med någon av ovanstående kommentarer, hur fick du det här att handla om "bittra kvinnor"?
  • Anonym (Du)

    Frågan är väl vad du vill göra TS. Dumpa kan vara ett alternativ, men du vet vad ni har och inte har i er relation, så fundera igenom vad du känner och tycker och vill göra där du och ni är nu. 

  • Anonym (man)
    Anonym (grammatik) skrev 2016-03-08 06:31:44 följande:
    *Rett ut.

    Som vanligt skriker alla bittra kvinnor "dumpa!".
    Prova att prata med honom först tycker jag. Fråga honom vad han håller på med. Det kan ju vara så att det inte gått längre än meddelanden. 
    Och som vanligt så har grammatikpoliser sällan några vettiga argument.
    .
  • Anonym (grammatik)
    Anonym (man) skrev 2016-03-08 10:57:40 följande:
    Och som vanligt så har grammatikpoliser sällan några vettiga argument.
    .
    Fint av dig att skriva det inlägget. Det hjälper säkert TS.
  • OlleSQ

    Han kommer fortsätta. Förlåter du honom ännu än gång kommer hans ego bara växa och han känner att han kan göra vad som helst mot dig. Det är dags att gå vidare. Du behöver inte förklara nått för honom utan gå bara vidare.

  • Anonym (man)
    Anonym (grammatik) skrev 2016-03-09 01:17:14 följande:
    Fint av dig att skriva det inlägget. Det hjälper säkert TS.
    Och dina stavningskontroller hjälper TS hur då?
  • Anonym (VisDom)

    Den varningsklocka som ringer för mig är att han varit kär i någon annan, men när det inte fungerade så faller han tillbaka på sitt säkra kort, dig. Om han anser att er relation är så dålig att försöker satsa på någon annan än dig, men när den satsningen skiter sig så väljer han dig igen så är sannolikheten hög att han hittar någon annan att satsa på om ett tag och om det inte faller väl ut så satsar han på dig igen.

    Med den lilla information som jag har om ert förhållande och vad som hänt så tycker jag att du ska ta steget och lämna honom. Han är inte nöjd med ert förhållande och han kommer att söka nytt förr eller senare. Du har blivit sårad nu och behöver inte bli sårad igen. Så lämna honom.

  • EnAnonumius
    Anonym (grammatik) skrev 2016-03-08 06:31:44 följande:
    *Rett ut.
    Ojdå hela vääääääääääääääääääääääääääärlden går under för ett litet grammatiskt och ett litet stav fel. Stackars stackars språksnuten... Drömmer
    Anonym (grammatik) skrev 2016-03-08 06:31:44 följande:
    Som vanligt skriker alla bittra kvinnor "dumpa!".
    Prova att prata med honom först tycker jag. Fråga honom vad han håller på med. Det kan ju vara så att det inte gått längre än meddelanden. 
    Som vanligt så skall gnälliga språkpoliser bevisa och överbevisa att de själva lever efter två regler. Alla andra skall minsann kunna läsa och förstå text och stavarätt och ger grammatiska rätt. Men sällan gäller det dem själva.
    För att inte tala om din löjliga slutledningsförmåga om att det skulle vara "bittra kvinnor" som svarar. Är du en bitter man som blev dumpad för att du själv valde att försökte äta kakan och ha kakan kvar samtidigt, men det inte gick typ? 

     Jag hoppas att det är gott om grammatiska fel och stavfel.
    Så du har något nytt att gå i taket för. Flört
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Förkrossad) skrev 2016-03-06 13:56:26 följande:

    Hej fanmiljeliv! Jag behöver verkligen era goda råd just nu!

    Min pojkvän har agerat lite konstigt på senaste. Typ smugit runt med sin telefon och flippat om jag ens petat på den på skoj,.
    För ett par år sedan kollade jag på hans sms, där han hade skrivit flirtigt med en annan tjej. Detta har vi redit ut, ocgh jag lovade att inte kolla på hans sms eller facebook igen.
    MEN jag har idag brutit mot mitt löfte på grund av att jag tyckt han agerat konstigt. Men det jag hittade var totalt förkrossande.

    Han pratar med flera tjejer om sin kuk och om vad han hade velat göra. Han pratar med en annan tjej om hur kär han är i en tjej på hans jobb, och om hur han hoppats på det. Nu verkar det som att hon inte vill ha honom tillbaka, så han skulle satsa på mig igen. 
    Jag har dessutom nu letat igenom lägenheten och funnit en kukpump och penisringar, dessa vet jag inte har med andra tjejer att göra, eller om han bara gillar att använda de när han runkar...

    Men det jag känner nu är ett fruktansvärt svek, men att jag kanske svek honom när jag faktiskt kollade på hans facebook. Han har ju rätt till ett privatliv. Men hans svek är ju större så mitt svek borde inte ens finnas med i bilden.

    Så vad gör jag nu kära familjeliv? Fan också...  


    Lyssna inte på spårkpolisens råd här. Det är direkt uppenbart att h*n valde att ignorerar (ta med i beräkningen) hur det var inledande i ert förhållande där din kille höll på med andra brudar, och att din kille sa åt dig att du inte skulle inte titta i hans mobil och facebook, när han svarade dig med detta pissdåliga råd.
    Jag håller med de andra som svarat.
    Det finns inget att bygga på i det förhållandet. Han fortsatte ju att hålla på med andra brudar och skrev ju att han var kär i en annan brud på hans jobb.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    OlleSQ skrev 2016-03-09 10:17:48 följande:

    Han kommer fortsätta. Förlåter du honom ännu än gång kommer hans ego bara växa och han känner att han kan göra vad som helst mot dig. Det är dags att gå vidare. Du behöver inte förklara nått för honom utan gå bara vidare.


    Detta är det bästa rådet i hela tråden...


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Jag vet vad han gjort, vad göra?