• neddem

VUL 6+6 tvillingar?

Hej.

Först upptäcker doktorn ingen graviditet, efter ett tag ser han ett hjärta. När vi kommer hem upptäcker vi två klumpar på bilden. Kan doktorn ha missat? Vad tycker ni? Vi har tvillingar sen tidigare.

• Svar på tråden VUL 6+6 tvillingar?
  • neddem

Det vi blir fundersamma över är att det ljusa strecket är hjärtat, som syns precis i kant med övre krysset också finns överst på den nedre klumpen?

• syntharen

Ja jag såg det också men jag tror inte hjärtat syns så tydligt som ett ganska långt vit streck jämfört med storleken på klumpen. Men klart att läkaren kan ha missat ett embryo, speciellt om han först inte hittade nåt alls. Men jag tycker dom brukar kolla så att det inte fler där inne. Iaf när jag varit på vul och ul. Ska ni på nåt mer ultraljud?

• neddem

Först sa han att det var ett missfall. Därefter upptäcker han ett foster. Litar inte mycket på hans bedömning. Ska gulkroppen vara lika stor som fostret i det stadiet?

• syntharen

Den är ju inte rund som jag tyckte min var när jag gjorde vul i v 5+2, men den brukar vara rätt så stor. Fast ju mer jag tittar på bilden så skulle det kunna vara ett andra embryo...

• fkh

Jag tror inte att läkaren missar något som ni själva skulle se med blotta ögat.

• sagoskog
    neddem skrev 2016-03-06 17:22:12 följande:

Hej.

Först upptäcker doktorn ingen graviditet, efter ett tag ser han ett hjärta. När vi kommer hem upptäcker vi två klumpar på bilden. Kan doktorn ha missat? Vad tycker ni? Vi har tvillingar sen tidigare.

Kanske. Men isf skulle de dela hinnsäck. Har ni enäggs eller tvåäggs sen innan? På vul av mina tvåäggstvillingar så syntes det tydligt två hinnsäckar i v8.
  • neddem

Vi har tvåäggs sen innan. Vi får helt enkelt avvakta och se. Blev helt enkelt fundersamma över den "klumpen" som syns nedtill.

• Så vit

Det är säkert gulsäcken. Skulle ju vara konstigt om läkaren inte skulle ha sett den om läkaren stannade skärmen och tog kort.

Svar på tråden VUL 6+6 tvillingar?