• Äldre 6 Mar 21:36
    735 visningar
    0 svar
    0
    735

    Mensvärk, pergotime, biverkningar, tidiga symtom

    Hej alla fina! 


    Nu kommer här ett långt inlägg. 
    Jag har gått på pergotime nu i ett halv år, 3 första månaderna hade jag enkelkur, och de andra 3 har jag haft dubbel kur. Denna månaden har jag trippelkur och jag var hos gyn på menscykel 16, jag hade ägglossningsekret och hon anade att den skulle släppa antingen samma dag eller dagen efter då den var 23.5mm x 27mm. Min andra äggblåsa var 12mm. Hon sa att det var ett fint och moget ägg. 


    Nu till det mystiska. Jag fick så ont i min mage på dag 21 , det kändes som mina äggstockar vred sig dubbla, det höll i sig i ca 30 sekunder, sen dagen efter och fram tills nu har jag haft mensvärk till och från varje dag. Tycker det är så konstigt för jag har aldrig ont i varken magen eller brösten när jag ska ha mens. Och jag har inte haft några som hellst biverkningar de andra månaderna med pergotime så det är konstigt om jag skulle få det nu ju, det brukar komma på dom som har haft det sedan första kuren. 


    Jag har ont i mina bröst och dom kliar, det är ovanligt i mitt fall att få ont i tuttarna redan 8 dagar innan beräknad mens. haha :) 

    har ni något bra svar eller något bra argument så skriv gärna :D 

    Kram <3

Svar på tråden Mensvärk, pergotime, biverkningar, tidiga symtom