• Millis81

Ischias? Eller "nåt"..

Hej.

Är gravid 39+5. Kände igår att jag har ett tryck över, ja jag vill säga ändtarmen. Fast inuti nära svanskotan. Hur jag nu ska förklara ????

Vid 12 kom jag knappt ut ur bilen och det är nästan omöjligt att ta sig fram. Känns som det är vissa punkter som det trycker mer. Men jag känner ju det hela tiden. Göra nr 2 är hemskt smärtsamt!

Sitta är uteslutande! Stå funkar vissa ställningar. Ligga, endast på sidan. Och när bebisen sparkar känns det som tortyr!

Jag trodde ju först att det var värkar, men det är nåt "i" ryggen. Nån som känner igen sig? Ett dygn till så här och jag amputerar min rygg.. ????

• Svar på tråden Ischias? Eller "nåt"..
  • Milleman

Så har inte ischias känts för mig. Men det är väl individuellt som med allt annat. När min ischias gör ont kommer det som plötsliga "knivhugg" från ingenstans och strålar ner i baksidan av benet.
    Vila hjälper alltså inte för dig? Hoppas du står ut sista veckan. Kanske är någon nerv i kläm.

• Millis81

Vila hjälpte inte.

Men tvingade ut mig själv på en väldigt liten promenad och en del släppte! Dock långt ifrån allt. Tror också mer på nåt i kläm.

Sovit i intervaller med 2h emellan inatt. Och värst var efter dom första 2h.

Ska in på förlossningen imorrn och blir förhoppningsvis igångsatt. Och blir förhoppningsvis "botad" av både detta ch hepatosen då ????

Svar på tråden Ischias? Eller "nåt"..