• Anonym (ny)

lön samhall?

Arbetsprövar på samhall med aktivitestöd på halvtid nu men om de anställer mig vad är lönen?

vad brukar man få i grunden/timmen?

är det sant att man skattar mindre för man arbetar på samhall?

• Svar på tråden lön samhall?
  • Anonym (ny)

ingen som arbetar på samhall?

• Anonym (Duff)

Ca 20-21000 heltid. Samma skatt.

• Anonym (ny)

vad är 50 procent då av det efter skatt?

• Anonym (ny)

ingen som vet?

• Anonym (lön)

Nej ingen vet exakt eftersom skatten är olika i olika kommuner.

Men om du tjänar 20 000 kr så blir det 10 000 kr på halvtid. Skatten kanske är ca 25 %. I så fall får du ut 7 500 kr efter skatt.

• Anonym (ny)

okej

tack försvar!

• Anonym (Samhallare)

Tror grundlönen ligger runt 19500 men blir du utvecklingsanställd (uva ) så är den några tusenlappar lägre.

• Liselotte Scottie

Grundlönen är 18 400 som heltids anställd ( 2016)

Din lön kan bli högre, men då måste du ha jobbat ett par år, samt delta i utbildningar som Samhall genomför då och då.

Ang skatten, du betalar lika mycket i skatt som alla andra medborgare, det är varken mindre eller högre - genomsnitts skatten 31% - 33%

Om Samhall drar mindre skatt a la 25 % , så får du räkna med att du får restskatt och får betala tillbaka varje årVar du fått det ifrån, att man skulle betala mindre skatt ?!

Jobbar själv på Samhall i Malmö och man drar 32% skatt på lönen varje månad.

Jobbar du halvtid - räkna av enkelt 50% = minus skatt på den lönen dvs -32% av halvtidslönen . Finns allså inga skatteförmåner bara för att du ev börjar på Samhall, varför skulle man få det ?!

Hoppas du får anställning

• Anonym (Eva)
    Liselotte Scottie skrev 2016-04-05 12:24:04 följande:

Grundlönen är 18 400 som heltids anställd ( 2016)

Din lön kan bli högre, men då måste du ha jobbat ett par år, samt delta i utbildningar som Samhall genomför då och då.

Ang skatten, du betalar lika mycket i skatt som alla andra medborgare, det är varken mindre eller högre - genomsnitts skatten 31% - 33%

Om Samhall drar mindre skatt a la 25 % , så får du räkna med att du får restskatt och får betala tillbaka varje årVar du fått det ifrån, att man skulle betala mindre skatt ?!

Jobbar själv på Samhall i Malmö och man drar 32% skatt på lönen varje månad.

Jobbar du halvtid - räkna av enkelt 50% = minus skatt på den lönen dvs -32% av halvtidslönen . Finns allså inga skatteförmåner bara för att du ev börjar på Samhall, varför skulle man få det ?!

Hoppas du får anställning

Det är inte skattdförmåner. Tillhör du t ex skattetabell 32, så innebär det inte att du betalar 32% skatt. Det beror bland annat på jobbavdraget.
  • Anonym (ny)

På skattekontoret så den 1426 kr på månad av min lön 9700 kr

Kan det stämma fick anställning

• Anonym (ny)

Men kan det stämma med 30 procent ?

• Anonym (ny)

Får du ut 13500 kr efter skatt?

• Angel30

Min månadslön är på 19.406 :- sen har jag en del tillägg , så när min skatt är dragen får jag ut ca 16.700 :-

Svar på tråden lön samhall?