lön samhall?
Arbetsprövar på samhall med aktivitestöd på halvtid nu men om de anställer mig vad är lönen?
vad brukar man få i grunden/timmen?
är det sant att man skattar mindre för man arbetar på samhall?
Arbetsprövar på samhall med aktivitestöd på halvtid nu men om de anställer mig vad är lönen?
vad brukar man få i grunden/timmen?
är det sant att man skattar mindre för man arbetar på samhall?
ingen som arbetar på samhall?
Ca 20-21000 heltid. Samma skatt.
vad är 50 procent då av det efter skatt?
ingen som vet?
Nej ingen vet exakt eftersom skatten är olika i olika kommuner.
Men om du tjänar 20 000 kr så blir det 10 000 kr på halvtid. Skatten kanske är ca 25 %. I så fall får du ut 7 500 kr efter skatt.
okej
tack försvar!
Tror grundlönen ligger runt 19500 men blir du utvecklingsanställd (uva ) så är den några tusenlappar lägre.
Grundlönen är 18 400 som heltids anställd ( 2016)
Din lön kan bli högre, men då måste du ha jobbat ett par år, samt delta i utbildningar som Samhall genomför då och då.
Ang skatten, du betalar lika mycket i skatt som alla andra medborgare, det är varken mindre eller högre - genomsnitts skatten 31% - 33%
Om Samhall drar mindre skatt a la 25 % , så får du räkna med att du får restskatt och får betala tillbaka varje årVar du fått det ifrån, att man skulle betala mindre skatt ?!
Jobbar själv på Samhall i Malmö och man drar 32% skatt på lönen varje månad.
Jobbar du halvtid - räkna av enkelt 50% = minus skatt på den lönen dvs -32% av halvtidslönen . Finns allså inga skatteförmåner bara för att du ev börjar på Samhall, varför skulle man få det ?!
Hoppas du får anställning
Ca 6000kr efter skatt.
Grundlönen är 18 400 som heltids anställd ( 2016)
Din lön kan bli högre, men då måste du ha jobbat ett par år, samt delta i utbildningar som Samhall genomför då och då.
Ang skatten, du betalar lika mycket i skatt som alla andra medborgare, det är varken mindre eller högre - genomsnitts skatten 31% - 33%
Om Samhall drar mindre skatt a la 25 % , så får du räkna med att du får restskatt och får betala tillbaka varje årVar du fått det ifrån, att man skulle betala mindre skatt ?!
Jobbar själv på Samhall i Malmö och man drar 32% skatt på lönen varje månad.
Jobbar du halvtid - räkna av enkelt 50% = minus skatt på den lönen dvs -32% av halvtidslönen . Finns allså inga skatteförmåner bara för att du ev börjar på Samhall, varför skulle man få det ?!
Hoppas du får anställning
På skattekontoret så den 1426 kr på månad av min lön 9700 kr
Kan det stämma fick anställning
Men kan det stämma med 30 procent ?
Får du ut 13500 kr efter skatt?
Min månadslön är på 19.406 :- sen har jag en del tillägg , så när min skatt är dragen får jag ut ca 16.700 :-