• Anonym (Kryss)

Kryssning. Åland. Viking.

Står på hemsidan: "Alla ska kunna identifiera sig", men pass behövs inte inom Norden. Vi har inga pass eller annan legitimation till våra barn. Bör man ordna med det? På Viking menar de. Alla ska kunna. Men man gör sällan kontroller. Hmm? Vad görs? ????????

• Svar på tråden Kryssning. Åland. Viking.
  • Carambolan

Barn brukar inte behöva id-handlingar så länge de reser tillsammans med föräldrar som kan identifiera sig.

• Anonym (Kryss)

Just det, brukar inte behöva. Men Viking menar att de ska kunna. Vad betyder det? Att man ska ha, eller ej! ????

• Carambolan

Ring dem och fråga?

Men på de andra länderna på deras infosida står det specifik att barn måste ha egna pass. Det står det inte på Åland.

Vi reser till Helsingfors 1-2 ggr per år med Viking eller Silja och jag har hittills aldrig varit med om att någon bett att få se id på mina barn. (Äldsta är nu 9).

• Anonym (Kryss)

Ja de säger såhär: Man ska kunna legitimera sig. Om de vill att man gör det. Vilket sällan händer, men om.. alla jag pratat med säger samma sak. Ingen id. Alla har åkt utan. Men tänk om man just där och då är den där "sällan gången"! Men känns bortkastat med pass då vi inte har planer på att åka utomlands! Står att inget pass krävs. Men man skall kunna legitimera alla resenärer om nödvändigt!

• Anonym (H)

Lär dig använda kommatecken istället för punkter hela tiden.

Svar på tråden Kryssning. Åland. Viking.