• mammabettan

Förskolor i Oskarshamn

Hej alla mammor, pappor och kanske någon pedagog i Oskarshamn! Vi är en familj med tre barn (3, 6, 9 år) som planerar att flytta till ostkusten och nu tittar på hus i Oskarshamn med omnejd. Har ni några tankar och tips kring förskolor? Någon nöjd/missnöjd? Något annat vi behöver känna till? Hoppas ni kan hjälpa oss, det är så svårt när man inte känner till trakten! Med vänlig hälsning, Carina

• Svar på tråden Förskolor i Oskarshamn
  • Someday

Generellt är förskolan väldigt bra! Rödsle eller Kristineberg är uppskattade områden inne i stan.

• mammabettan

Tack för ditt svar! Jag har dålig koll på områden, men ska titta på det! ???? Hur är det med dem i norra delen av stan, runt norra skolan?

Och kanske du också vet hur områdena utanför stan är för en barnfamilj? Vi har bland annat kikat på Figeholm och Saltvik? Men lutar just nu mest åt stan, rätt eller fel tänkt? ????

• Someday

Jag bor själv i Fårbo/Figeholm och trivs alldeles ypperligt. Närmare till stan tidsmässigt än många av dem som ska ta sig genom alla rödljus varje dag. Bra prisläge på hus också. Dock inte så många till salu. Bra skola och förskola!

Saltvik/Rotvik är superfint. Dyrare fastigheter dock och ganska långt tidsmässigt till stan. Väldigt bra förskola och skola. 

Kolberga som gränsar till Norra skolan är också ett bra område. Finns bra förskolor. Själva skolan vet jag inte så mycket om.

Svar på tråden Förskolor i Oskarshamn