• missanmusen

    Ur balans! Missfall på g?

    Hej! 
    Det här är det första inlägget jag gör här och jag vet inte riktigt vart jag annars ska vända mig då jag varit i kontakt med sjukvården på kontroller både på vårdcentralen, gynakuten och vanliga akuten med mina och sambons problem.

    Om någon orkar läsa detta och kanske har någon input så vore det så skönt.
    Jag har alltid känt min kropp så väl. Jag har levt med en ganska stabil rutin, tränar regelbundet, jobbar halvtid och mår bra i grunden. Jag har kunnat ställa klockan efter min cykel och nu är jag helt ur spel.

    Sedan jag och sambon beslutade att vi skulle börja försöka bli gravida har vi stött på problem. Två täta tidiga MF och jag har legat totaldäckad i hög feber båda gångerna från och med en vecka efter ÄL och fram till det som båda gångerna varit fruktansvärt extrema blödningar med svåra smärtor ca en vecka efter BIM.

    Ena missfallet kom när vi åkt in till gynakuten för att jag hade så ont och nu är vi "där igen" rent cykliskt. Jag har i stort sett mått bra fram till några dagar efter ÄL, då har jag fått hög feber, uppåt 40 grader utan symtom på infektion. Infektionsprover och virusprover har varit normala varje gång, normal sänka och även denna gång är jag helt clean från infektion men har haft hög feber och mår fruktansvärt konstigt.

    Idag har febern gått ner och går bara upp igen vid ansträngning. Jag mår fruktansvärt dåligt både fysiskt och psykiskt. Jag kan varken jobba eller träna och jag känner mig helt slut. Jag gråter och gråter. Så rädd att detta är mitt öde. 

    Läget idag är instabil temp men betydligt lägre än föregående tillfällen. Jag är ca 9 dagar från ÄL och gyn som gjorde UL på mig i förrgår sa "Du får mens inom en vecka för din slemhinna är en cm tjock!"
    Vad ska jag tro?
    Vi känner oss inte trygga alls med utlåtandet från gyn. Varför denna feber utan infektion?

    Någon som upplevt nåot liknande detta? Väntar vi bara på nästa missfall? Har gyn rätt och kommer jag trots att jag inte känner igen min kropp för fem öre att få mens inom (idag) fyra dagar? Hur kan hon vara så säker på det? Jag känner inte av något bekant PMS-tecken egentligen. Jag har haft ont i livmodertrakten, även när läkaren palperade, men inget annat tecken på att mensen skulle komma enligt beräkningarna från gyn.

    Någon som har någon input att komma med? Tack på förhand! Vi vill så gärna bli föräldrar men det har börjat med mycket sorg och det är svårt att tänka positivt.

  • Svar på tråden Ur balans! Missfall på g?
  • Anonym (Hmm)

    Men... Har du tagit gravtest som är positivt?

    Nio dagar efter ägglossning behöver inte betyda att äggets fäst. Kanske är det "bara" mens som de sa vid UL? Annars så ska väl det synas en äggblåsa på UL i livmodern.

  • missanmusen

    Nej, det har jag inte, men det borde i vilket fall vara för tidigt för det?

    Det går alltså att se på UL redan såhär tidigt efter äl om det fäst ett ägg eller inte?

  • Pimpinellan
    missanmusen skrev 2016-03-09 15:59:19 följande:
    Nej, det har jag inte, men det borde i vilket fall vara för tidigt för det?

    Det går alltså att se på UL redan såhär tidigt efter äl om det fäst ett ägg eller inte?
    Nej, det är på tok för tidigt. V.5 kan man på sin höjd ana nåt,v.6 borde det börja synas, v.7 för tydligt besked.
  • missanmusen

    Nu idag och igår har jag känt av en värk i magen. Det känns som att det var så länge sedan jag hade mens att jag inte kommer ihåg hur det kändes (jag har två missfall med vidriga smärtor i färskare minne), men jag har stundvis fruktansvärt ont i livmodertrakten, ingen blöding.
    Såhär har det varit hela natten och under hela gårdagen.

    Febern ligger på drygt 39 grader, jag mår lite illa och får kväljningar ibland.

    Hur jag än räknar på det så innebär det att om mensen är på g har jag haft en cykel på 24 dagar efter missfallet och normalt är min cykel så otroligt stabil och jag kan avgöra exakt nät mensen ska komma.
    Min normala cykel är 30 dagar och diffar aldrig mer än ett dyg och i så fall till 31 dagar.

    Jag är orolig för smärtan. Gråter

Svar på tråden Ur balans! Missfall på g?