• outerspace

Två hundar, en bil

I dagsläget har jag en schäfer, men kommer inom kort även att få hem en powderpuff (nakenhund med päls). 

Jag har en peugeot kombi, som idag har gallergrindar i bagaget. Det har fungerat utmärkt med schäfern, men funderar nu på hur jag ska lösa det smidigast, och säkrast för båda hundarna, utan att det ska behöva kosta skjortan för en student. (kostnaden för hundarna i månad och eventuella sjukfall är inget som behöver diskuteras, för det är inget problem).

Absolut bäst hade varit en dubbelbur, men oftast kostar dem minst 5.000, och just den summan har jag inte råd med, speciellt inte att köpa till en bil jag inte vet om jag kommer ha om några år (den är ifrån 01 och har en del skavanker).

En fundering är en mindre bur i bagaget till den lilla hunden, men vill inte att schäfern riskerar att skadas utav den. Eventuellt en mindre bur i baksätet, men kan bli problem om man behöver få in fler personer i bilen och ha med sig hundarna. (Åker en del med några kompisar som också har en större hund, och gör gemensamma saker med hundarna).  

Vill helst hitta ett galler att sätta in och dela av bagageutrymmet, men hittar inget för just sådant, eller om man kan göra ett själv? Vad är i sådant fall bäst att använda? Kan det gå att säkert montera ett trädgårdsgaller?

Finns det någon annan smidig lösning? Hur har ni med en stor och en liten hund löst det? 

• Svar på tråden Två hundar, en bil
Svar på tråden Två hundar, en bil