• Anonym (Internetvett)

Ni som följer på instagram men aldrig likar eller kommenterar

Denna post riktas till er som är AKTIVA användare på instagram som likar och kommenterar dagligen, men som avsiktligt väljer att ignorera specifika vänners inlägg. Varför följer ni om ni är ointresserade? Tror ni inte att man ser att ni medvetet kommenterar och likar andras bilder men väljer att ignorera vissa? Jag bryr mig inte ett skit om folk kommer skriva att jag är överkänslig, skaffa ett liv,haka inte upp dig osv.

(Jag förstår att man inte orkar kommentera någon som lägger ut varenda dag flera gånger på typ samma saker, men jag pratar om normalanvändaren).

Jag undrar hur ni tänker som följer vänner aktivt och sen inte visar minsta lilla intresse på nåt sätt alls för utvalda personer? Vad ska man tolka er som, avundsjuka, missunsamma, totalt ointresserade? Addar ni av skuld eller vad? Avfölj gärna då hellre.

• Svar på tråden Ni som följer på instagram men aldrig likar eller kommenterar
  • Anonym (Iger)

Jag har följt vissa eftersom de följt mig först, och det känns taskigt att inte följa tillbaka då. Men eftersom det är personer som jag aldrig träffar i vardagen och vi inte har någon annan kontakt relaterar jag ju inte alls till deras bilder på sitt vardagsliv, och blir konstigt att gilla/kommentera då när de visar bilder på barn/hem/vänner som jag aldrig träffat eller sett. Skulle kunna avfölja dem men då följer ju de ändå mig, känns skevt. Och blocka är ju för drastiskt.

• S c h n a

Ointresserad, tror jag. Fast är det någon som alltid gillar mina bilder så gillar jag väl tillbaka ibland i alla fall. Tror jag.

Jag har aldrig tänkt på att någon skulle sitta och ha koll på vilka jag kommenterat och inte.

• Anonym (Internetvett)
    Anonym (Iger) skrev 2016-03-10 11:49:41 följande:

Jag har följt vissa eftersom de följt mig först, och det känns taskigt att inte följa tillbaka då. Men eftersom det är personer som jag aldrig träffar i vardagen och vi inte har någon annan kontakt relaterar jag ju inte alls till deras bilder på sitt vardagsliv, och blir konstigt att gilla/kommentera då när de visar bilder på barn/hem/vänner som jag aldrig träffat eller sett. Skulle kunna avfölja dem men då följer ju de ändå mig, känns skevt. Och blocka är ju för drastiskt.

Ja det kan jag förstå samtidigt kan du välja att avfölja såna personer som du ändå inte engagerar dig i. Skulle vara skönt om folk gjorde det. Man måste inte blockera, den kan man ta bort.
  • Anonym (Internetvett)
    S c h n a skrev 2016-03-10 11:52:13 följande:

Ointresserad, tror jag. Fast är det någon som alltid gillar mina bilder så gillar jag väl tillbaka ibland i alla fall. Tror jag.

Jag har aldrig tänkt på att någon skulle sitta och ha koll på vilka jag kommenterat och inte.

Man behöver inte "sitta och ha koll", det står väldigt tydligt uppradat, svårt att missa. Om du är ointresserad så märks det, avfölj hellre då.
  • S c h n a
    Anonym (Internetvett) skrev 2016-03-10 11:55:37 följande:

Man behöver inte "sitta och ha koll", det står väldigt tydligt uppradat, svårt att missa. Om du är ointresserad så märks det, avfölj hellre då.

Hur märker man det, är det någon speciell funktion för det?

Jag orkar inte hålla ordning och rensa bland folk på Instagram, har de problem med att jag inte är tillräckligt bekräftande så får de väl blocka mig då?

Har 34 aviseringar här på FL med och då har jag ändå bantat ner det från 70 eller så. Min privata mail har 3214 olästa mail och jag har 3 olästa sms och 2 nya meddelanden på min telefonsvarare. Sån är jag.
  • Anonym (Iger)
    Anonym (Internetvett) skrev 2016-03-10 11:53:58 följande:

Ja det kan jag förstå samtidigt kan du välja att avfölja såna personer som du ändå inte engagerar dig i. Skulle vara skönt om folk gjorde det. Man måste inte blockera, den kan man ta bort.

Men känns det inte taskigt för dem att jag avföljer dem, för de märker ju inte det utan fortsätter följa mig. Då blir det ännu mer skevt ju, de får fortsatt inblick i mitt liv.
  • Anilo

Varför ska jag gilla bara för att? Jag följer nästan 400 konton och gillar bara bra bilder eller något jag kan stå för! Instagram är inte till för att lägga till suddiga bilder på korv och makaroner eller sjuhundrafemtioelva bilder på snoriga ungar..
    Jag gillar inte inlägg på Facebook som inte ger mig något heller. Skulle aldrig gilla "tar väl en kopp kaffe till då" eller "åh det är så jobbigt med magsjuka" inlägg bara för att det är någon jag är vän med.

• Anonym (Anonym)

Jag gillar bara saker som jag anser sticker ut. Jag är inte tok aktiv och har väl cirkus 200 följare fast jag själv har 3 bilder sedan 4 år typ.

Saker som går bort.

Dina husdjur

Maträtter

Dina barn

Selfies

Gymbilder

Bild på din hobby för 100 gången.

Dessa postats överallt av alla och är sååå sjukt ointressanta. Enda gången jag gör ett undantag är när ett barn fyller år tex. Så förmodligen är du tråkig precis som 99% på Instagram sedan kan man ha olika vän relationer till varandra utan att vara sämre vänner för det.

• Anonym (Anonym)

Kan lägga till att det handlar lite om vad du skriver under bilden också. Är det en selfie när du skriver att jobbet är slut för dagen på en torsdag så det går bort. Men har du en selfie när du tagit examen tex så är det skillnad.

• Anonym (Humor)

Jag följer massa som jag inte kommenterar. Jag like:ar inte för jag är inte bundis med den, men addar för vi är tjenis liksom... Ingen diss. Vissa kollegor likear bara sånt som är jobbrelaterat... vissa likar bara sånt som är humor. Det måste vara något kul!!! :D uppdateringar om vad man gör, typ "nu ska det bli skönt att vila efter lång dag", är liksom inte kul. Tror inte att det är pga mobbing...! Fast om det är några du är kompis med i vardagen o de bara gillar varandras så är det barnsligt. Hade slutat följa dem. Tror tyvärr inte man kan styra andra surt nog.

Svar på tråden Ni som följer på instagram men aldrig likar eller kommenterar