anonym041114 skrev 2016-03-12 08:10:16 följande:
Sitter här nu lördag morgon o känner mig allmänt tom... samtidigt som jag känner mig rätt irriterad över sjukvården... när läkaren berättade för oss om att där inte fanns ett foster och att hon inte kunde se om det var ofostrig graviditet eller druvbörd och så pratade hon om att risken fanns att man kunde få en väldigt ofarlig typ av cancer pga druvbörden och först ville hon att jag skulle stanna kvar tills dom fått svaren på blodproven för som det lät på henne skulle jag om värdena var höga behöva skrapas redan som igår kväll, men sen gick hon iväg och pratade med en annan läkare som lovade att ringa mig och berätta svaren så att jag kunde åka hem och vänta och skulle värdena vara höga skulle jag åka in igår kväll igen. Men inte f*n ringde det ngn igår kväll.... o nu är det lördag och svårt att få fått på ngn... jag satt som på nålar hela kvällen igår o kunde inte slappna av eller somna för man visste ju fortfarande ingenting...
och när man tänker efter på besöket igår så mitt i undersökningen när man sitter där med benen upp i vädret så springer det in en sköterska i rummet som börjar rota bland papperna och prata lite med läkaren.. visst det kanske är deras jobb och dom reflekterar inte över om man sitter med benen i vädret men jag HATAR och har värsta paniken inför att göra såna undersökningar och JAG vill inte ha personer som springer in mitt i MIN undersökning... och precis när undersökningen är klar och man precis har fått det hemska beskedet och hon pratar om vad hon såg och inte såg så ringde hennes telefon och hon pratar med dom det var tydligen akuten som ville att hon skulle komma för hon sprang mellan gyn och akuten men som hon själv sa till mig och min sambo: ja det var ju akuten som ville jag skulle komma nu dom förstår inte att jag har både gyn och akuten plus min avdelning... och så höll hon på att "klaga" en liten stund över att hon hade så mycket att göra för att sen "komma tillbaka" till vårt hemska besked....
Förlåt ville nog bara skriva av mig lite...
Men har en liten fråga... läkaren sa med att skulle proverna vara bra så skulle jag kunna sköta allt hemma själv och hon sa att jag skulle blöda mycket kanske till och med så mycket att jag skulle få åka in akut.. men jag har gått och haft småblödningar i 10 dagar nu (lite mindre än vanlig mens) hur lång tid ska det ta innan det "sätter igång"?? Och hur vet man om allt som ska ut har kommit ut??
Förlåt än en gång för långt och rörigt inlägg med eventuella stavfel pga autocorrekt...
Oj, vad synd! Jag arbetar själv inom vården och försöker alltid tänka på hur jag hade mått i patientens situation, ex då inte springa in på ett gynrum när någon är på undersökning.
Men jag tycker att du ska höra av dig igen, eftersom du småblöder, eventuellt har en liten moderkaka där inne eller hinnor så är det perfekt näring för bakterier. (håll koll på så du inte får feber eller om det som kommer ut luktar väldigt illa).
Så i alla fall ett samtal till någon barnmorska eller ett besök. Förstår att du dessutom vill ha svar på om det var en druvbörd..