• Anonym (Frustrerad)

    Min pojkvän vill inte ha sex

    Jag är tillsammans med en underbar kille sen 6 månader tillbaka. Träffade honom via tinder och vi fastnade för varandra direkt. Vi har gemensamma intressen och är båda aktiva tränare inom olika idrotter. Han är dock upptagen med träningarna 5 kvällar i veckan medan jag bara är de 2 kvällar i veckan. Vi har inga barn och är 30 år båda två. Vi hade sex en vecka efter vår första dejt och de var jättebra! Eftersom han är så upptagen så har jag åkt hem till honom 2-3 gånger i veckan sent på kvällen för att vi ska kunna ses överhuvudtaget. Så vi har mest sovit tillsammans känns de som. Han är ofta väldigt trött då han jobbar heltid på dagarna och på kvällarna så har han träningar. På helgerna är han utmattad och sover rätt mkt. Förstår verkligen att han är så utmattad då han är igång jämt och ständigt. Så vi kanske har haft sex varannan vecka typ. Och då har de inte direkt varit långvarigt och jag tar intiativet varje gång. Och jag älskar när han tar hand om mig med tungan, men de har hänt två gånger att han gjort de.

    Nu har vi iallafall varit på semester i Thailand 2 veckor! Vi pratade om våra förväntningar på resan innan och båda sa att vi vill mysa, sola, ha sex och njuta av varandra. Nu har våra två veckor gått och vi har haft sex en gång. En gång på två veckor semester!! Och då tog jag intiativet och sexet varande i 5 minuter. Har försökt närma mig och börja ta på honom osv men han vill inte. Har frågat rakt ut och han säger att jag måste acceptera att han inte vill ha sex lika ofta som honom. Självklart ska jag inte tvinga mig på honom och visst ska jag acceptera de. Men jag börjar fundera på att göra slut med honom för de här. Känner mig inte så älskad. Han tar inte på mig så ofta, ger mig inga komplimanger och vill bara kramas när vi ska sova. Ska de vara så här efter 6 månader tillsammans? Föreställer mig bara hur de kan bli efter typ 10 år tillsammans då. Inge sex alls?

    Jag har bara haft ett förhållande och de varade i 10 år så vet inte riktigt hur jag ska hantera mitt nya förhållande. Jag var gift och min man var alkoholist och blev väldigt elak då, men han var duktig på att visa hur mkt han älskade mig genom komplimanger. Och han tog mer i mig och vi hade sex varje dag när vi hade semester.

    Jag är förvirrad och vet inte hur jag ska ta mig till med min nya. De här får nämligen mig att må dåligt och jag tror inte jag är kär längre då vi mer är som kompisar.

    Kom gärna med era åsikter!

  • Svar på tråden Min pojkvän vill inte ha sex
  • ManiLund

    Alltså...att tappa den sexuella gnistan så snabbt...nope, det funkar inte.

    Mitt råd - för du verkar ju ha försökt - är att inte skaffa barn med denna där.

  • Teddis

    Det här låter inte optimalt. Ni verkar inte ha samma sexdrift. Det låter jobbigt. En gång på två veckor? Vilken besvikelse... Fast kan det ha varit värmen? Tänk om ni skaffar barn, kommer ni överhuvudtaget att ses då? Tänk om det blir så att du får göra allt jobb och han är borta på sina aktiviteter? Och inget sex när han väl är hemma? Det låter som en man som kan få en att lida...

  • ManiLund

    Jag hade oroat mig över vad som fick igång hans sexdrift.

    Tränar han ungdomar..? Han kanske föredrar yngre pojkar eller flickor.

  • Anonym (Mad)
    ManiLund skrev 2016-03-11 10:41:21 följande:

    Jag hade oroat mig över vad som fick igång hans sexdrift.

    Tränar han ungdomar..? Han kanske föredrar yngre pojkar eller flickor.


    Seriöst? En man med låg sexlust och tankarna går direkt till en pedofil...
  • Anonym (fina möbler)

    En kille som inte vill ha sex i ett förhållande ...då handlar det bara om två möjliga orsaker:

    - Han är otrogen och får all sex han behöver av någon annan
    - Han är bög

    Några andra möjliga anledningar finns inte

  • Anonym (M)

    Han har väl inte en så stor sexlust. Antingen får du acceptera det eller så får du gå vidare, det är liksom inget man bara ändrar på. För mig låter han helt perfekt, jag vill inte bli överröst av komplimanger och jag vill inte ha sex speciellt ofta, men om han inte är perfekt för dig så borde du nog låta er båda få chansen att hitta någon ni passar bättre med.

  • ManiLund
    Anonym (Mad) skrev 2016-03-11 10:48:49 följande:
    Seriöst? En man med låg sexlust och tankarna går direkt till en pedofil...
    Visst, det kan vara så att han helt enkelt har låg sexlust. 1% av befolkningen saknar ju helt drift.

    Det var aktiv tränare-biten som väckte den tanken...
  • Anders 386

    Trist läge. Jag tror egentligen att du redan vet svaret men att du bara vill ha lite ytterligare stöd. 

    Du har behov som han inte tillfredsställer. Och dina behov är helt normala. Jag tror du skulle ångra dig många gånger i livet om du går vidare. Det kan ju också vara så att han inte är speciellt intresserad av att fortsätta förhållandet men av feghet pressar dig till att göra slut.

  • Kramkillen

    det känns väl ganska uppenbart att det helt enkelt inte är så att det finns en jättestor ömsesidig förälskerlse mellan er, eller åtminstonne från hans sida. Jobbig sits då du känner att han är en fin kille. Men ja när man inte känner att man hamnar i första rummet, är det viktigaste, ja då lär det inte ändra sig med tiden. Ibland kan man vilja ha någon vid sin sida bara för att man helt enkelt är rädd att vara utan någon. Så ta ett snack och hitta vägarna och dom kan mycket väl separeras, välj inte att leva i ett halvdant förhållande, relationer och  förhållanden ska glöda sprattla och ha energi, ert verkar dött och trist.

Svar på tråden Min pojkvän vill inte ha sex