• Anonym (bb)

När kan man börja använda mammakläder?

Jag är i vecka 8 men mina kläder passar inte och magen är jättesvullen, är såklart mina tarmar bara men när är det ok utan att verka knäpp börja använda mammabyxor t ex? Kan inte knäppa mina vanliga och verkligen inte andas i dom!

• Svar på tråden När kan man börja använda mammakläder?
  • Påven Johanna

Det gör man väl precis som man vill med. Vill du ha mammakläder nu, aldrig eller för all framtid så är det givetvis din ensak.

• Lucy Cat

Det är okej att använda precis när som helst. Jag köpte mina första mammajeans i vecka 11, min mage var så svullen att det gjorde ont att använda något annat, nu är jag i vecka 22 och använder enbart mammajeans. Kan inte ha andra byxor.

Ordet -väl- stavas med ett L och inte två.
  • fjanten

Det är klart du kan :) Och om magen sen lägger sig lite så vanliga kläder passar igen (innan den blir gravid-stor på riktigt), så kan du ju använda gravidkläderna igen sen!

• Anonym (Wildrat)

Du kan använda gravidkläder när som helst men de med formad plats för magen passar bara när man har en stor mage. Men alla andra går bra som tex jeans med låg mudd.

• Anonym (Tidigt)

Jag började använda gravidjeans i v 11 ca, syntes inte alls att jag var gravid och var inte så svullen men tyckte att vanliga jeans satt åt på ett obehagligt sätt. Kör på!:)

• Bibbidi

Så fort ens andra kläder inte passar längre =)
    Kör på.

♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • Anonym (jenny)

Köpte mina första byxor idag, vecka 12 . Skulle köpt innan men har använt leggings ;) mina vanliga funkar ej, är för svullen :)

• Anonym (Olika)

Klart du kan använda gravidkläder redan nu.

Med mitt första barn började jag med gravidjeans i v.20.

Med andra var jag tvungen att plocka fram jeansen redan i vecka 8. trots samma startvikt och uppgång.

• Anonym (När man vill)

När du vill. Vi är alla olika. Vissa behöver inte använda mammakläder föräns i slutet och andra väldigt tidigt dvs när magen sväller upp.

Själv började jag vecka 15. Min kollega började vecka 8 och en annan vecka 25.

Jag kommer att använda mammabyxor efter graviditeten oxå. Så jäkla sköna. Min mamma har fått ett par som hon bara älskar och nej hon är inte gravid. Mammajeansen trycker ingenstans och är snygga.

Så det är fritt fram att börja använda när man känner för det.

Svar på tråden När kan man börja använda mammakläder?