• Anonym (foodtruck)

Hur ska en man vara?

Jag har aldrig haft ett förhållande. Och är osäker på mig själv och allt som har med förhållanden att göra. Vet knappt hur man ska vara längre.
    Såhär är min syn på ett förhållande:
    en person man både är vän med och har romantiska/sexuella känslor för. Nån att kunna vara sig själv med. Prata om allt, kramas, dela tankar och upplevelser med.

Eftersom jag aldrig haft nån och försökte massor förr så är jag osäker. Nu när jag slutat försöka så har tjejer visat intresse.
    Men jag har inte erfarenheten att falla tillbaka på som andra har.
    Som person är jag känslig, ärlig, humoristisk, öppensinnad, blyg, omtänksam.
    Men jag har också fått höra att jag är för snäll, och det är inte så bra.
    Jag har inte den naturliga sexigheten som många andra män, har svårt att skapa spänning med kvinnor.

• Svar på tråden Hur ska en man vara?
  • Anonym (Ani)

Det där är en fråga som nästan måste besvaras individuellt eftersom alla söker olika attribut hos en partner.

Jag skulle t.ex. säga att en man som är jordnära, omtänksam, empatisk och snäll attraherar mig betydligt mer än motsatsen.

• Trinnity

Tycker du låter som ett kap!

Men du kanske letar bland fel tjejer?

Om vi vänder på det, vad söker du hos en tjej?

• Dr Nail

Du ska ha en kuk som står och en plånbok som inte är tom. Allt annat är bara en bonus.

• Anonym (Ani)

Jag tillägger att jag är 28, har haft killar som är "känslokalla", utåtriktade osv. Det har saknats en ömsesidig respekt i många avseenden.
    Det är av min erfarenhet inget att bygga en relation på, inte långsiktigt.

Därför attraheras jag ffa av personligheten, det är alltså inte det första intrycket som avgör attraktionsnivån utan den långsiktiga relationen som man etablerar allteftersom man lär känna varandra bättre.

• Anonym (foodtruck)
    Trinnity skrev 2016-03-11 10:12:17 följande:

Tycker du låter som ett kap!

Men du kanske letar bland fel tjejer?

Om vi vänder på det, vad söker du hos en tjej?

Jag skulle vilja träffa nån som är snäll, glad, varm och kramig.
  • Anonym (tora)

Det viktiga är att man ska vara sig själv och vara trygg i det. M a o så behöver du komma till insikten att du duger och är bra som du är. Detta återspeglas nämligen i ditt utseende, din hållning och hur du beter dig.

Att försöka vara si eller så blir aldrig bra och är inte heller ärligt och dessutom oattraktivt.

Att vara snäll är såklart en bra egenskap men om man är snäll för att bli omtyckt eller för att man är rädd för att bli avvisad så är det inte bra. Detta kan man göra mer eller mindre omedvetet.

Att vara till lags, inte säga emot, gå med på saker som man egentligen inte är intresserad av är sådant man ofta gör när man har låg självkänsla. Man är liksom rädd att om man skulle säga ifrån så blir personen arg, tycker att man är löjlig eller dum och slutar tycka om en. 
    Sen är det väldigt jobbigt och energikrävande att alltid förställa sig och försöka vara till lags och bli omtyckt.

Låg självkänsla syns ofta direkt på en person både i utstrålning, hållning och minspel. Enn trygg och säker person som inte är så beroende av omgivningens gillande har en mer avslappnad utstrålning och blir då också mer sexig.

Sen kan ju jag personligen tycka att det är otroligt lockande med en blyg man med låg självkänsla då det är en sån kick att "väcka" honom - inte minst sexuellt där det ofta är ganska hämmat även på det området. Jaja, lite överkurs där

• Anonym (foodtruck)
    Anonym (tora) skrev 2016-03-11 10:41:03 följande:

Det viktiga är att man ska vara sig själv och vara trygg i det. M a o så behöver du komma till insikten att du duger och är bra som du är. Detta återspeglas nämligen i ditt utseende, din hållning och hur du beter dig.

Att försöka vara si eller så blir aldrig bra och är inte heller ärligt och dessutom oattraktivt.

Att vara snäll är såklart en bra egenskap men om man är snäll för att bli omtyckt eller för att man är rädd för att bli avvisad så är det inte bra. Detta kan man göra mer eller mindre omedvetet.

Att vara till lags, inte säga emot, gå med på saker som man egentligen inte är intresserad av är sådant man ofta gör när man har låg självkänsla. Man är liksom rädd att om man skulle säga ifrån så blir personen arg, tycker att man är löjlig eller dum och slutar tycka om en. 
    Sen är det väldigt jobbigt och energikrävande att alltid förställa sig och försöka vara till lags och bli omtyckt.

Låg självkänsla syns ofta direkt på en person både i utstrålning, hållning och minspel. Enn trygg och säker person som inte är så beroende av omgivningens gillande har en mer avslappnad utstrålning och blir då också mer sexig.

Sen kan ju jag personligen tycka att det är otroligt lockande med en blyg man med låg självkänsla då det är en sån kick att "väcka" honom - inte minst sexuellt där det ofta är ganska hämmat även på det området. Jaja, lite överkurs där

Jag har egen vilja och kan säga ifrån. Tror inte jag är helt hämmad sexuellt heller, har t ex haft sex med män.
  • Aikido
    Anonym (foodtruck) skrev 2016-03-11 11:57:58 följande:
    Jag har egen vilja och kan säga ifrån. Tror inte jag är helt hämmad sexuellt heller, har t ex haft sex med män.
    Klart plus. Det går hem i alla väder och bör tas upp på första date:en.
  • Anonym (foodtruck)
    Aikido skrev 2016-03-11 12:29:32 följande:
    Klart plus. Det går hem i alla väder och bör tas upp på första date:en.
    Haha, ja det gör nog susen.
    Skämt åsido, jag är nog mest hämmad när det gäller kvinnor. Rädd att inte duga, känner mig otillräcklig.
  • Anonym (tora)
    Anonym (foodtruck) skrev 2016-03-11 12:39:32 följande:
    Haha, ja det gör nog susen.
    Skämt åsido, jag är nog mest hämmad när det gäller kvinnor. Rädd att inte duga, känner mig otillräcklig.
    Ja, och det vore väldigt ovanligt om det inte avspeglades i din utstrålning...
Svar på tråden Hur ska en man vara?