Det här att stöta på någon man känner när man handlar...
...brukar du stanna för att prata även om du är i sällskap med någon annan?
Var på ica med en vän (kan kalla henne Anna) igår för att handla lite till vår gemensamma middag. När vi står bland grönsakerna hör jag en bekant röst säga "Heeeeej, Anna". Det är Therese (heter egentligen något annat), vi båda känner henne men Anna känner henne bäst.
Therese börjar prata med Anna non-stop, jag försöker inte delta i samtalet då jag inte känner henne så bra + samtalet var rätt uppenbarligen något privat som Therese ville prata med Anna om. Therese låtsas som att jag inte är där (tittar inte på mig alls).
Jag tycker det är helt okej att stanna upp i nån minut och lite snabbt säga hej, hur är det osv. Men deras "lilla samtal" tog 30 minuter. Efteråt visste jag inte vem jag skulle vara sur på, Therese (som började ett så pass långt samtal med någon som uppenbarligen hade sällskap + ignorerar sällskapets existens) eller Anna, för att hon inte lyckades avsluta tidigare. (Kände mig ändå mest irriterad på Therese, oförskämt på nåt sätt).
Det hela kändes väldigt konstigt, jag stod kanske bredvid och "tittade på" i 10 minuter innan jag gick iväg för att plocka ihop resten av varorna, sedan fick jag ändå stå och vänta en bit bort tills de var klara.
Vad är okej egentligen?