• Anonym (abort?)

abort eller inte? hjälp mig!!

Jag är gravid med en kille som jag bara träffat några gånger, vi har alltså inget förhållande utan har mest lite kul ihop.

Jag har ätit p-piller men är som sagt gravid ändå. Nu är frågan om jag ska ta bort barnet eller inte.. pappan vill verkligen inte ha barnet, han har panik och tjatar om abort. Jag har barn sen tidigare vilket gör att det blir mkt mer jobb med även en bebis. Jag har ekonomi som klarar fl och barn, jag vet att jag skulle klara att stå själv i detta samtidigt som mitt liv är väldigt bra nu, jag har vänner som jag hittar på mkt roligt med när jag är barnledig, mina barn är så stora att de klarar sig någorlunda själva så jag har äntligen börjat få tid till mina intressen. Men även om jag känner att jag inte vill ha barn just nu så finns det ngt i mig som säger att jag inte kan ta bort detta barn, att jag faktiskt ser fram emot det lite.. pappan anser däremot att eftersom vi är 2 om detta så ska jag lyssna på hans åsikt om abort och att om jag behåller så kommer jag förstöra hans liv.. hur ska man tänka? Ta bort barnet?

• Svar på tråden abort eller inte? hjälp mig!!
  • holidodi

Att sätta ett barn till världen är ett stort ansvar och att göra det utan att vra två kräver mycket mer än man tror. Ett barn har ett bättre liv med två föräldrar. Jag skulle råda dig att göra abort, och vara glad för de barnen du har.

• Mammatilljesperochkevin06

Jag skulle pratat med pappan om hur du känner och sedan behållt barnet för om du känner DIg stark nog att klara det skälv så gör du det och om dungar bra vänner som ställer upp är åxå bra men man måste även tänka på du sätter ett barn till världen som behöver all fokus

• Anonym (.)

Gör inte abort för att pappan vill det, utan i sådana fall för att det är vad som känns rätt för dig. För det är du som kommer behöva leva med beslutet.. Ta tid och känn efter i dig själv. Man kan ångra en abort men man ångrar aldrig ett barn.

Kram!

• Anonym (abort?)
    holidodi skrev 2016-03-11 13:15:40 följande:

Att sätta ett barn till världen är ett stort ansvar och att göra det utan att vra två kräver mycket mer än man tror. Ett barn har ett bättre liv med två föräldrar. Jag skulle råda dig att göra abort, och vara glad för de barnen du har.

Dom barnen som jag har idag är planerade i ett förhållande som var stadigt och långverkande men trots detta separerade vi så därför känner jag lite som så att man inte kan planera allt här i livet, man får ta det lite som det är.

Pappan till barnet som är i magen vill som sagt inte, jag kommer inte heller tvinga på honom ett faderskap om jag behåller men han är varmt välkommen att ha del i barnet om han vill. Jag tror inte att barn MÅSTE ha mamma och pappa för att må bra, bara det finns vuxna som de kan ty sig till i uppväxten.
  • Anonym (Z)

Jag tycker att en abort vore bäst i din situation.

• Anonym (abort?)
    Mammatilljesperochkevin06 skrev 2016-03-11 13:19:48 följande:

Jag skulle pratat med pappan om hur du känner och sedan behållt barnet för om du känner DIg stark nog att klara det skälv så gör du det och om dungar bra vänner som ställer upp är åxå bra men man måste även tänka på du sätter ett barn till världen som behöver all fokus

Jag vet att jag skulle klara det, mina äldre barns pappa och jag flyttade isär när minsta var ca 1 månad och om jag klarade det då som skulle jag göra det igen

Bara ett sådant tufft beslut! Vill inte "tvinga" någon att få barn mot sin vilja samtidigt som jag är väldigt tveksam om jag klarar abort
  • Anonym (abort?)
    Anonym (.) skrev 2016-03-11 13:31:41 följande:

Gör inte abort för att pappan vill det, utan i sådana fall för att det är vad som känns rätt för dig. För det är du som kommer behöva leva med beslutet.. Ta tid och känn efter i dig själv. Man kan ångra en abort men man ångrar aldrig ett barn.

Kram!

Tack!!
  • Anonym (abort?)
    Anonym (Z) skrev 2016-03-11 13:33:17 följande:

Jag tycker att en abort vore bäst i din situation.

Ok, vill du utveckla lite om varför du tycker så?
  • Anonym (Z)
    Anonym (abort?) skrev 2016-03-11 13:36:11 följande:

Ok, vill du utveckla lite om varför du tycker så?

Att du inte vill göra abort är ingen bra anledning att skaffa barn tycker jag.

Du ville väl inte ha barn innan?
  • LFF
    Anonym (Z) skrev 2016-03-11 13:41:05 följande:
    Att du inte vill göra abort är ingen bra anledning att skaffa barn tycker jag.

Du ville väl inte ha barn innan?
    Så alla som blir oplanerat gravida ska göra abort då? Eller gäller det bara de med ovilliga pappor?

Svar på tråden abort eller inte? hjälp mig!!