abort eller inte? hjälp mig!!
Jag är gravid med en kille som jag bara träffat några gånger, vi har alltså inget förhållande utan har mest lite kul ihop.
Jag har ätit p-piller men är som sagt gravid ändå. Nu är frågan om jag ska ta bort barnet eller inte.. pappan vill verkligen inte ha barnet, han har panik och tjatar om abort. Jag har barn sen tidigare vilket gör att det blir mkt mer jobb med även en bebis. Jag har ekonomi som klarar fl och barn, jag vet att jag skulle klara att stå själv i detta samtidigt som mitt liv är väldigt bra nu, jag har vänner som jag hittar på mkt roligt med när jag är barnledig, mina barn är så stora att de klarar sig någorlunda själva så jag har äntligen börjat få tid till mina intressen. Men även om jag känner att jag inte vill ha barn just nu så finns det ngt i mig som säger att jag inte kan ta bort detta barn, att jag faktiskt ser fram emot det lite.. pappan anser däremot att eftersom vi är 2 om detta så ska jag lyssna på hans åsikt om abort och att om jag behåller så kommer jag förstöra hans liv.. hur ska man tänka? Ta bort barnet?