Kontrollerande sambo!!!
Hej allihopa!
Till sommaren har jag och min sambo varit tillsammans i tre år, han är en helt fantastisk människa på många sätt, gör mer i hemmet än "den vanliga" mannen, tar hand om mig och överöser mig med kärlek och komplimanger.
Dock är vi enormt olika, jag behöver ensamtid då och då. Jag anser att man måste få lov att sakna varandra ibland och att det är nyttigt att utvecklas utanför relationen också.
Han däremot hade gladeligen suttit ihop med mig 24/7, utan problem. Ensamtid förstår han sig inte på, han behöver inte det.
Vi båda jobbar skift så förekommer det titt som tätt att vi jobbar om varandra, helt okej om du frågar mig för då får jag en eftermiddag för mig själv ibland, eller en ensam morgon framför Nyhetsmorgon, vad fasen som helst.
Men oftast då, så kommer han någon dag innan och säger "älskling jag bytte den dagen där så vi slipper jobba om varandra, då har vi en kväll tillsammans istället".
Summan av detta är iallafall att jag känner att han kväver mig, jag har inte fått en ledig dag ifrån honom på länge. Han säger att han byter turer för att det känns säkrast att han är hemma med mig kvällstid då det bor några missbrukare i vår nuvarande trappuppgång (vi ska flytta till sommaren).
Denna diskussion har vi haft i snart tre års tid, det kan även handla om att jag ska åka till en kompis ett par timmar en kväll, då blir han irriterad och det blir bråk. Det kan handla om att jag är lite sen hem från jobbet. Han skulle aldrig slå mig eller vara hotfull, men han begränsar mig.
Sedan tar han på sig offerkoftan direkt när detta kommer på tal..
Vi har pratat i över ett års tid att vi vill skaffa barn tillsammans, och jag vill inget hellre än att bilda familj med honom. När vi har det bra så har vi det helt underbart, vi skrattar och bjuder på oss själva. Men vi bråkar så ofta ang hur han är.
Någon som känner igen sig och vet hur man kan prata vett i skallen med en sån person? ;)
Förlåt för långt inlägg!