• Anonym (Vill få råd)

Min fru klarar det inte

Är gift, har en underbar känt varandra i 20 år, gifta sedan ett år
    Under vårt förhållande så har vi haft kanonsex. Både med kläder, leksaker, oljor, filmer etc. tyvärr så har min fru blivit sjuk, All lust är borta, jag vet att det sjukdomen som gör att känsla inte infinner sig.

Försökt med massage, bastu, varma handdukar men nada. hon säger att det fungerar inte. efter det har det blivit många ensamseglingar när hon somnat vilket inte är mest spädande....

Vad gör jag. Våren är här och kjolarna blir att kortare och alltmer ....

Ingen rolig situation.

• Svar på tråden Min fru klarar det inte
  • Lena

Är sjukdomen kronisk?
    Har ni pratat med läkare omannan medicinering?

• revolvern

Hållt på i 2 år, transplantation på gång, trött och sliten. Fastnar bara i soffa. Jättesynd. och ja, kontinuerliga läkarbesök, nästan varje vecka.
    Förökt få till något stöt, typ psykolog ochså

• Anonym (rty)

Stötta din fru och var tacksam över att du är frisk.

• Anonym (Okhgfdddkkll)

Det är väl snarare DU som inte klarar det. Att vara en stöttande livskamrat. Hur hade du känt om rollerna var ombytta?

• Anonym (Kg)
    Anonym (Okhgfdddkkll) skrev 2016-03-12 04:43:42 följande:

Det är väl snarare DU som inte klarar det. Att vara en stöttande livskamrat. Hur hade du känt om rollerna var ombytta?

• Anonym (Lisa)

Blir lite fundersam när du skriver saker som "hon fastnar i soffan", som om du antyder att det beror på lättja.

Förstår att din situation inte är särskilt rolig men det är nog inte så lätt för henne heller. Om hon känner att du är besviken på henne gör nog inte det något positivt för er. Jag tycker mig läsa mellan raderna att du anser att hon borde anstränga sig mer.

Har du ens accepterat att din fru har varit/är sjuk...?! Du kanske skulle kunna gå och prata om hur du känner det med psykolog. Tror det vore bra.

• Anonym (ABC)

Min man är också sjuk. Hon har varit vid din sida i 20 år. Nu behöver hon dig. Du kan inte kräva någonting av en sjuk person och hon "fastnar" inte i soffan. Det är så hon mår just nu.

Är det tungt för dig? Sök ett samtalsstöd. Prata med en vän. Skaffa en hobby. Gör sånt du mår bra av. Mår du bra smittar ditt mående av sig på henne. Pressar du henne och gnäller blir hon nog bara mer sjuk!

• Anonym (Nnn)

Vad är det för sjukdom, något kritiskt/livshotande?

• Anonym (Pinsamt)

Ja stackars dig ts som inte får ligga och som har svårt att hålla dig borta från andra tjejer. Att din fru är sjuk verkar du skita i för det är ju så synd om dig som måste runka.

• Anonym (Pappa37)

Det tog ett år att glömma "i nöd och lust" alltså?

Svar på tråden Min fru klarar det inte