Här har du en lycklig!
Första graviditeten, med pojke, blev jag 100% sjukskriven i v 8 pga foglossning och ischiasproblem. Var mer eller mindre helt sängliggande mellan v 20-34 (då fixerade han sig och stabiliserade upp bäckenet. Innan v 20 kunde jag hjälpligt ta mig fram, dock med kryckor och smärta.
Blev avrådd att bli gravid på minst 2 år. Jag har haft problem med fogarna sedan graviditeten. Kan tex inte ligga på rygg på hårt underlag osv.
Efter 4 år vågade jag bli gravid igen. Men vi var inställda på grymmaste foglossningen och att min man ev skulle behöva arbeta mindre/andra tider för att kunna ta hand om vår son.
Jag blev 50% sjukskriven i ca v 8. Kände av fogarna direkt jag plussade och fasade för graviditeten. I ca v 12-13 blev jag 100% sjukskriven. Men då hade jag även problem med yrsel/migrän och en muskelbristning i magen efter cykelolycka. Så det var inte bara foglossningen. Men jobbar på förskola och det gick inte.
Är nu i v 34 och har ju stundtals ont och visst vilar jag mycket. Men jag kan åka på utflykt med familjen (har en tjock varm dyna med så jag kan sätta mig ner när jag vill utan att frysa) och jag är så överraskad över hur bra allt blev!!
Skillnader mellan graviditeterna? Ja den första var en pojke och andra en flicka. Jag hade problem med ischias vid första vilket förvärrade foglossningen.
Vid första graviditeten visste jag inte vad foglossning var så jag åkte inlines och så första veckan.
Nu inför andra graviditeten började jag många månader i förväg att tänka på hur jag stod/satt/låg osv. Även hur jag tränade. Direkt jag blev gravid bokade jag tid hos sjukgymnast.
Så för mig är det underbart att vara gravid denna gång i jämförelse med förra. Jag vilar mycket och visst har jag ont. Men jag är glad att jag vågade!!
Önskar dig lycka till!!