• Let it Rain

Hjälp mig att räkna ut BF

Jag hade ÄL den 28/2. När har jag BF?

Har någon app som påstår den 22 november, men det låter fel enligt mig. Är det inte den 20e? 

• Svar på tråden Hjälp mig att räkna ut BF
  • Summerstriker

Man räknar från mensens första dag om man har en cykel på 28 dagar.
    Annars räknar man från 14 dagar före ägglossning, vilket i ditt fall var 14 februari. Då räknar man från dess. Alltså är ditt bf 21 november. :)

• Let it Rain
    Summerstriker skrev 2016-03-12 12:07:05 följande:

Man räknar från mensens första dag om man har en cykel på 28 dagar.
    Annars räknar man från 14 dagar före ägglossning, vilket i ditt fall var 14 februari. Då räknar man från dess. Alltså är ditt bf 21 november. :)

Jag har en menscykel på 26 dagar samt en lutealfas på 13 dagar. Har testat hela tiden och den ligger stadigt på detta. Tack för svar!
  • Cyanea

Räkna ÄL som v. 2+0 så ska du få fram rätt BF-datum. Mensen kvittar liksom, det handlar ju om när barnet blev till och det har ingenting att göra med mensen utan ägglossning och befruktning. 

Stort grattis och lycka till :) 

• Let it Rain
    Cyanea skrev 2016-03-12 13:53:43 följande:

Räkna ÄL som v. 2+0 så ska du få fram rätt BF-datum. Mensen kvittar liksom, det handlar ju om när barnet blev till och det har ingenting att göra med mensen utan ägglossning och befruktning. 

Stort grattis och lycka till :) 

Okej, men när föder man? På samma dag som det ska slå om till v.43? Fattar inte riktigt.
  • Cyanea
    Let it Rain skrev 2016-03-12 14:06:39 följande:
    Okej, men när föder man? På samma dag som det ska slå om till v.43? Fattar inte riktigt.
    Det vet man inte ;) 

BF är hos de flesta MVC 39+6. Det normala är att föda mellan v. 37+6 - 41+6. Efter det anses man vara överburen. 
  • Let it Rain
    Cyanea skrev 2016-03-12 14:08:32 följande:
    Det vet man inte ;) 

BF är hos de flesta MVC 39+6. Det normala är att föda mellan v. 37+6 - 41+6. Efter det anses man vara överburen. 
    Tack, det var detta 39+6 jag var ute efter. :)
Svar på tråden Hjälp mig att räkna ut BF