• Benhed

    amningsförnedrar på bibloteket

    Nu är det så att ja behöver era råd och snälla ord..ja har hört så mycket bra om familjeliv utav mina kollegor så ja försöker här med mitt problem...


    Jag tog en promenad till det lokala bibbloteket i förmiddags med min son Jan för att låna lite böcker å läsa och göra någonting trevligt tillsammans..


    Jag hittar massvis utav artiklar om genuvetenskap och sätter genast igång och läsa om könsroller och annat utav intresse.Jan blir hungrig efter crikus 30 minuter på bibloteket och jag har inga problem med att "amma in public"... jag har fått mycket skit för det här förut.. Det har nog att göra med att Jan är en sladdis och kom väldigt sent in i mitt liv.. ja tror andra människor blir upprörda över detta faktum. Jag fortsätter att läsa samtidigt som jag tar fram tutten och ammar mitt barn i godan ro. Men den känslan fick inte vara länge alls.... jag börjar nästan på en gång att uppfatta viskningarna och att människorna börjar att titta konstigt på mig och ta avstånd.. jag är så van att jag fortsätter att läsa tills någon lägger sin hand på min axel och säger "ursäkta, men den här aktiviteten passar sig kanske inte riktigt på ett bibliotek, du förstår säkert va jag menar... men flera besökare har kommit och påpekat ditt ammande och jag måste be dig att lämna biblioteket nu"...... jag ser min son i ögonen och tittat återigen upp på den klotögda mannen som påstår sig jobba på bibblan och ger honom ett utav mina absolut elakaste ögon innan jag tar tag i min artikel om genusvetenskap och kastar den på golvet innan jag tar min Jan i famnen och går... jag har aldrig känt mig så kränkt i hela mitt liv.. och blickarna jag möttes av ut från bibloteket var skämmande.. jag kände mig hotad och rädd!! Är det verkligen så här vi vill att vårat samhälle ska se ut?? skrämma ammande mammor till att låsa in sig på allmänna toaletter och servera lunchen till sin lilla...? och detta är inte heller första gången :( :(

  • Svar på tråden amningsförnedrar på bibloteket
  • metermaid2000

    Det allmänna rummet ska vara fritt från befläckande verksamhet som kan väcka anstöt. Håll du dina strutar för dig själv och din man!

  • Påven Johanna

    Men varför gav du honom ett av dina ögon? 

  • Odhos

    Svår fråga!

    Personligen kan jag tycka det är lite hett när det är en yngre mamma som sitter med juvret ute i offentlig miljö. Då är det trevligt att ha något att vila ögonen på. När jag flög till Mallis förra sommaren satt det en ganska het kvinna i sätet vid mittgången och ammade. Då gick man på toa en extra gång om ni förstår vad jag menar

    Är det däremot en mindre attraktiv och/eller äldre kvinna tycker jag att man borde gå undan en bit så man inte stör.

  • Aikido
    Odhos skrev 2016-03-12 17:12:10 följande:
    Svår fråga!

    Personligen kan jag tycka det är lite hett när det är en yngre mamma som sitter med juvret ute i offentlig miljö. Då är det trevligt att ha något att vila ögonen på. När jag flög till Mallis förra sommaren satt det en ganska het kvinna i sätet vid mittgången och ammade. Då gick man på toa en extra gång om ni förstår vad jag menar smile1.gif

    Är det däremot en mindre attraktiv och/eller äldre kvinna tycker jag att man borde gå undan en bit så man inte stör.
    Du blir lös i magen när du flyger?
  • Benhed
    Påven Johanna skrev 2016-03-12 17:05:18 följande:

    Men varför gav du honom ett av dina ögon? 


    för att jag kände mig kränkt och förminskad utav hela situationen, och jag hade inte händerna fria förns jag kastade tidningen i golvet heller för den delen....spänna ögonen har funkat förut för att tydliggöra mitt missnöje i olika situationer.

  • Benhed
    metermaid2000 skrev 2016-03-12 17:04:41 följande:

    Det allmänna rummet ska vara fritt från befläckande verksamhet som kan väcka anstöt. Håll du dina strutar för dig själv och din man!


    det är precis sånna här problem jag vill belysa!!! jag har rätt att amma var jag vill! och någon man har jag för den delen inte heller, jag är min egen kvinna ska jag tala om för dig.
  • Benhed
    Odhos skrev 2016-03-12 17:12:10 följande:

    Svår fråga!

    Personligen kan jag tycka det är lite hett när det är en yngre mamma som sitter med juvret ute i offentlig miljö. Då är det trevligt att ha något att vila ögonen på. När jag flög till Mallis förra sommaren satt det en ganska het kvinna i sätet vid mittgången och ammade. Då gick man på toa en extra gång om ni förstår vad jag menar

    Är det däremot en mindre attraktiv och/eller äldre kvinna tycker jag att man borde gå undan en bit så man inte stör.


    så bara för att jag är en äldre kvinna och inte sexuellt upphetsande att titta på så är det inte okej för mig att amma????? vad är det du sitter och skriver! 
  • Anonym (vidrigt)

    Varför tycker du stt du har rätt att äckla dig framför folk. Det är DU som gör fel.

  • Anonym (jahadu...)

    Jag frågar väl då eftersom du i din text så smidigt undviker att nämna det men samtidigt skriver som om du vill väcka löje.... (Känns väldigt medvetet med ditt nämnande om vad du läste... antar du vill förlöjliga feminister och ammningsförespråkare...)

    Hur gammal är lille Jan??

Svar på tråden amningsförnedrar på bibloteket