• Blomberg89

    Blivande pappor på hösten 2016

    Tjena! Fick reda för ett tag sen att jag ska bli pappa (igen) till hösten :)

    Har en 4 årig dotter från ett tidigare förhållande som bor med oss varannan vecka med!

    Förra gången så struntade jag helt i det här med pappagrupper men nu känns det mer inspirerande!

    Jag bor i Knivsta som ligger en liten bit utanför Uppsala! Jag är 27 år och min sambo är 25 :)

    Hoppas att det finns någon som också ska ha barn till hösten!

  • Svar på tråden Blivande pappor på hösten 2016
  • LillaTjockaBertil

    Hej!

    Jag ska bli pappa för första gången i mitten på augusti. När är ert beräknat?

    Jag tänkte att det kunde vara kul att diskutera lite i en sådan här tråd men har inte blivit färdig att starta en egen ännu. Hoppas att det är okej att jag hoppar in här trots att det är beräknat till slutet av sommaren?

    Jag bor en bit utanför Helsingborg och sambon har en 4-årig son som bor hos oss på heltid.

  • JonK

    Vad kul! Jag och min sambo är också gravida med vårt första barn som är beräknat till i höst. Det ska bli skitkul att bli pappa och kan knappt vänta, men såklart både läskigt och spännande, det finns mycket frågor och funderingar.

    Bor i västra Stockholm ut mot Kungsängen.

  • Patriko0123

    Hej jag hoppar i här med om det är okey fick mitt första barn i maj. Och känner kan vara kul att tjöta med blivande papporhur ni upplever allt och haft det.

  • jonsi

    mitten på september är det nedsläpp här!

    Är jäkligt förväntansfull. Har inte blivit nervös än, men visst är man orolig över att man ska flippa ut under förlossningen, även om jag är stabil som person. :).

  • TJ

    Får första i November och är nervös att hen inte ska tycka om mig :(

  • Davve08

    Hej David heter jag och ska bli pappa i höst. Min fru är beräknad 14 Oct och undrar om ni har några tips om böcker samt föreläsningar/utbildningar man kan ta som nybliven förälder som ni anser har varit givande? Sen så undrar jag om någon annan här har bra koll hur och var man kan få mer info gällande kontrollera tiderna på värkarna innan förlossningen.

    Skulle vara surt om vattnet går innan man kommit ut i bilen.

    Söker samt en pappagrupp jag också där man kan ställa lite frågor hur andra har gjort och så.

    Glad midsommar


    Pappagrupp hösten 2016
  • Pappaantons

    tjena! hakar på här jag med ;)  
    bor i småland, med sambo som ochså är beräknad nu i höst, October nån gång.. glömmer av datumet hela tiden.

    Har sedan tidigare en dotter på snart 5år, med en annan.
    och en son på 2 år med nuvarande, så blir 3e för mig, 2a barn för henne =) 


    Hur gamla är ni? :)

  • Mammatrams

    Hej på er, bara ett inflikande med tips till er som funderar:

    Vi väntar vårt 2a barn i oktober, vår son kommer att vara 1,5 år när han får sin lillebror. Min sambo läste Pappalogi (författare Manne Forssberg) innan förlossningen och gillade den. Utöver det så gick vi profylaxkurs (värt besväret, både för honom och mig), samt föräldrautbildningen som hölls av BB Stockholm.
    För den som vill läsa på om barnpsykologi så finns podden Barnvagnspromenader (min sambo tycker den är så tantigt, men man lär sig himla mycket och den stillar mycket oro och rätar ut en hel del frågetecken).

    Lycka till :)


    Mammatrams. Föräldraskapet med torr humor.
  • jonsi
    Mammatrams skrev 2016-07-21 19:37:50 följande:

    Hej på er, bara ett inflikande med tips till er som funderar:

    Vi väntar vårt 2a barn i oktober, vår son kommer att vara 1,5 år när han får sin lillebror. Min sambo läste Pappalogi (författare Manne Forssberg) innan förlossningen och gillade den. Utöver det så gick vi profylaxkurs (värt besväret, både för honom och mig), samt föräldrautbildningen som hölls av BB Stockholm.
    För den som vill läsa på om barnpsykologi så finns podden Barnvagnspromenader (min sambo tycker den är så tantigt, men man lär sig himla mycket och den stillar mycket oro och rätar ut en hel del frågetecken).

    Lycka till :)


    Poängen med tråden är väl ändå att blivande pappor ska diskutera med varandra? Ganska meningslöst att du sedan ger ett tips som din sambo uppenbarligen inte uppskattade....
Svar på tråden Blivande pappor på hösten 2016