• Anonym (Undrande)

Fantomsparkar

Någon här som upplevt fantomsparkar?

Jag kan inte vara gravid, då jag har hormonspiraler och dessutom inte har haft sex på 5 månader.

Jag känner tydliga sparkar och kickar från magen, t.o.m lagt handen på magen och känt dem utifrån. Jag är dessutom konstant kissnödig, men i övrigt har jag ingenting som skulle likna gravidsymtom. Inget illamående (har blivit väldigt illamående då jag varit gravid på riktigt, men varken varit mer kissnödig eller känt fosterrörelser) eller annat. Inte heller utebliven mens.

Hur kan det bli så här och varför? Det är nästan 3 år sedan jag fick yngsta barnet, varför kommer det nu och hur länge kommer det fortsätta?

Känner någon igen sig?

• Svar på tråden Fantomsparkar
  • Lilla Gs mamma

Det kommer inte från tarmarna då? De kan ju röra sig ganska mycket, särskilt om du har luft i magen.

• GHopper

Jag har det ofta. Det känns exakt som sparkar runt vecka 20-25 eller nått. Syns utanpå ibland också. Det är helt klart tarmarna och antagligen hade jag samma sak innan jag fick barn utan att reagera på det. Efter graviditeten så känner jag igen känslan och tänker på det mer.

Gravid är jag definitivt inte. Har känt fantomsparkar till och från i 4 år så om det varit ett barn i magen borde jag ha märkt det vid det här laget .

• Nonym

Om du känner sparkar är du kanske gravid o typ femte månaden?

• Anonym (Undrande)
    Lilla Gs mamma skrev 2016-03-13 13:28:11 följande:

Det kommer inte från tarmarna då? De kan ju röra sig ganska mycket, särskilt om du har luft i magen.

Det känns ju som om det "kickar", i land ganska hårt och jag är inte uppblåst eller gasig. Skulle snarare tro på någon sorts muskelryckningar.
  • Anonym (Undrande)
    GHopper skrev 2016-03-13 13:34:39 följande:

Jag har det ofta. Det känns exakt som sparkar runt vecka 20-25 eller nått. Syns utanpå ibland också. Det är helt klart tarmarna och antagligen hade jag samma sak innan jag fick barn utan att reagera på det. Efter graviditeten så känner jag igen känslan och tänker på det mer.

Gravid är jag definitivt inte. Har känt fantomsparkar till och från i 4 år så om det varit ett barn i magen borde jag ha märkt det vid det här laget .

Jag har aldrig känt så här tidigare, inte när jag varit gravid heller (kände inte barnen när de låg i magen. Hade moderkakan i framvägg på båda, så kanske påverkade).
  • Anonym (Undrande)
    Nonym skrev 2016-03-13 13:34:42 följande:

Om du känner sparkar är du kanske gravid o typ femte månaden?

Jag har hormonspiral och även om det finns en minirisk, så borde jag nog fått mer symtom än detta. Fast ändå nojar jag dumt nog lite.
  • Nonym
    Anonym (Undrande) skrev 2016-03-13 13:48:31 följande:

Jag har hormonspiral och även om det finns en minirisk, så borde jag nog fått mer symtom än detta. Fast ändå nojar jag dumt nog lite.

Jag hade tagit ett test för att vara på den säkra sidan, kostar ju inte många kronor
  • hondendärtjejen

Har du känt att spiralen sitter på plats? Gjort ett gravidtest? Man hör ju om kvinnor som blivit gravida trots hormonspiral

• Anonym (Undrande)
    Nonym skrev 2016-03-13 13:54:07 följande:

Jag hade tagit ett test för att vara på den säkra sidan, kostar ju inte många kronor

Ja, jag får nog göra det, bara för att lugna själen.
  • Anonym (Undrande)
    hondendärtjejen skrev 2016-03-13 13:54:27 följande:

Har du känt att spiralen sitter på plats? Gjort ett gravidtest? Man hör ju om kvinnor som blivit gravida trots hormonspiral

Hur känner man det? Trodde inte den kändes alls.
  • Anonym (trött)

Men vad vill du egentligen att vi ska säga? Att du troligtvis är gravid trots ett nästan 100% skydd, att du har missat en graviditet fem månader och att det är sparkar från en bebis du känner? Please...

• Anonym (Undrande)
    Anonym (trött) skrev 2016-03-13 14:19:08 följande:

Men vad vill du egentligen att vi ska säga? Att du troligtvis är gravid trots ett nästan 100% skydd, att du har missat en graviditet fem månader och att det är sparkar från en bebis du känner? Please...

Jag undrar om någon annan varit med om samma och vad det beror på och om det brukar upphöra.

Sedan är det nog så att jag nojar lite trots att jag inte tror jag är gravid och behövde få lufta oron lite.
  • hondendärtjejen
    Anonym (Undrande) skrev 2016-03-13 14:09:05 följande:

Hur känner man det? Trodde inte den kändes alls.

När jag hade spiral kunde jag känna dom trådarna som man använder för att dra ut spiralen,om dom ligger på utsidan av livmoderntappen.
  • Anonym (Undrande)
    hondendärtjejen skrev 2016-03-13 17:11:29 följande:

När jag hade spiral kunde jag känna dom trådarna som man använder för att dra ut spiralen,om dom ligger på utsidan av livmoderntappen.

Hm, får kolla, men tror inte jag känt av dem.
  • hondendärtjejen
    Anonym (Undrande) skrev 2016-03-15 15:10:12 följande:

Hm, får kolla, men tror inte jag känt av dem.

Du kanske ska gå till mvc och be dom kolla så den sitter rätt, och kanske göra ett gravidtest också? Om du känner sparkar på utsidan av magen.
  • Anonym (TT)

Har massor av fantomsparkar..

Tror det är gaser.

När vi var inne o fick konstaterat att bebisen i magen inte levde stutsade CTG-maskinen så dant att BM trodde de var sparkar

Tror att tarmarna har blivit så runtflyttade under två graviditeterna att gaserna knölar runt!

• Anonym (TT)

Undvik gluten fick jag som tips.

Lär ju inte hända, älskar en macka eller två..

Svar på tråden Fantomsparkar