• 8295

Berätta om grav för syskon

Idag, om ca 1h, är MINA båda syskon hos mig och min sambo. Mina föräldrar och hans mamma vet om graviditeten, men inte så många fler, då jag helst vill att mina syskon ska vara bland de första att få veta. Dom är mitt allt. Så idag tänkte jag berätta att storasyster har en bebis i magen.

(Dom är 8 och 10 år gamla)

Men HUR berättar jag? Allt jag vill är att dom ska bli exalterade och nyfikna på den kommande bebisen, inte avundsjuka eller inte veta hur dom ska reagera.

• Svar på tråden Berätta om grav för syskon
  • Gemmy
    8295 skrev 2016-03-13 13:44:59 följande:

Idag, om ca 1h, är MINA båda syskon hos mig och min sambo. Mina föräldrar och hans mamma vet om graviditeten, men inte så många fler, då jag helst vill att mina syskon ska vara bland de första att få veta. Dom är mitt allt. Så idag tänkte jag berätta att storasyster har en bebis i magen.

(Dom är 8 och 10 år gamla)

Men HUR berättar jag? Allt jag vill är att dom ska bli exalterade och nyfikna på den kommande bebisen, inte avundsjuka eller inte veta hur dom ska reagera.

hade samma tankar som dig, visste liksom inte hur jag skulle berätta för mina yngre syskon och föräldrar, så skickade iväg ett sms till min mamma och lät henne berätta för de yngre.

Till de äldre syskonen: Jag köpte en tshirt där det stod: bun in the oven, coming july 2016. Och tog på mig den och sa till mina syskon: Kolla, vad tycker ni om den här tshirten?
    dem fattade så klart inte, eller ville inte förstå så skrek rakt ut : DU SKA BLI MOSTER, DU SKA BLI MORBROR!
  • 8295

Haha fin tshirt... nu är brorsan på ingång... nervös. Sambon får berätta!

• 8295

Småsyskonen blev först förvirrade, sen trodde dom att vi lurades sen väldigt glad och frågade en massa. Gick väldigt bra tycker jag :)

• Gemmy
    8295 skrev 2016-03-13 18:45:50 följande:

Småsyskonen blev först förvirrade, sen trodde dom att vi lurades sen väldigt glad och frågade en massa. Gick väldigt bra tycker jag :)

Vad roligt. Grattis förresten och lycka till framöver
  • 8295
    Gemmy skrev 2016-03-13 20:37:16 följande:

Vad roligt. Grattis förresten och lycka till framöver

Tack desamma!
Svar på tråden Berätta om grav för syskon