Lön biträdande verksamhetschef?
Hej! Vad kan en biträdande verksamhetschef inom omvårdnad tänkas kunna få i lön? Någon som har koll?
Hej! Vad kan en biträdande verksamhetschef inom omvårdnad tänkas kunna få i lön? Någon som har koll?
Beror helt på hur stor verksamheten är och vilket ansvar som ligger på biträdande. Jag har sett biträdande verksamhetschefer på enskilda boenden med bara 15-20 äldre, och så finns det ju de som kallas biträdande verksamhetschef och som är det över en hel social/äldreomsorgsförvaltning med både boenden, hemtjänst, dagverksamhet m.m i hela kommunen.
Är det samma som enhetschef? Vilket område? Privat o kommunalt? Gissar att spannet är stort!
Jag är själv osäker på om det är samma som enhetschef. Vad jag förstått är kanske verksamhetschef mer motsvarande enhetschef, och biträdande är snäppet lägre, kanske motsvarande samordnare plus lite mer. Privat företag, ett enskilt boende.
Jag är själv osäker på om det är samma som enhetschef. Vad jag förstått är kanske verksamhetschef mer motsvarande enhetschef, och biträdande är snäppet lägre, kanske motsvarande samordnare plus lite mer. Privat företag, ett enskilt boende.
Jag är verksamhetschef och har 42.000 kr. Så några tusen under det? Vad tänker du själv är rimligt, ts?
Jag är verksamhetschef och har 42.000 kr. Så några tusen under det? Vad tänker du själv är rimligt, ts?
Jag bor inte i Sthlm, så ja d är stor skillnad. Samt mitt första jobb efter examen.. Självklart hade jag gärna haft högre lön (o tänker att alla inom vården hade varit värda det), men enligt det löneläget som råder i min kommun är jag ändå nöjd.
Nyfiken här.. Verksamhetschef hos er? Vad är det? Samma som enhetschef? Märker att "titlarna" många ggr är olika för samma jobb, o samma för olika jobb. Blir så missvisande!
Jag jobbar som sjuksköterska i kommunen. Min chef som också är sjuksköterska tjänar 37 000 och hennes biträdande tjänar 32 000. Väldigt dåliga löner för det ansvaret de har tycker jag. Nu jobbar jag inte i en storstad så lönerna är säkert högre där. Så det beror nog på vart du bor TS hur mycket du kan ge i löneanspråk. Du kanske kan kontakta den fackliga förtroendevalda och höra vad lönespannet ligger på ungefär?
Arbetar i stockholm som biträdande verksamhetschef inom hemtjänst med en lön på 29 000:-
Jag har 33 000 i privata sektorn.