• Vanilla ice queen

Vul i ca vecka 6+3 men inget foster, hur gick det sen?

Var på vul i fredagsoch man hittade inget foster. Bör vara i vecka 6+3. Ska tillbaka på onsdag. Men ni som varit med om att man ej såg ett foster runt vecka 6+? Hur gick det sen? Var det MA eller såg ni ett foster?

Så otroligt ledsen och det känns som att man är i ett limbo av väntan.

• Svar på tråden Vul i ca vecka 6+3 men inget foster, hur gick det sen?
  • Vanja

Känns som man borde sett nåt v6+.. Kan du inte vara tidigare i graviditeten än du beräknat då? Kroppen är ju inta alltid sig lik och det är ju ganska vanligt att man blir tillbakaflyttad lite.

• Milleman

Jag minns tyvärr inte riktigt när det var jag gjorde ul men det var tidigt i graviditeten. De såg en graviditet men inget foster och hjärtslag. Fick komma tillbaka en vecka senare och då syntes det :)

• Vanilla ice queen
    Vanja skrev 2016-03-13 20:47:21 följande:

Känns som man borde sett nåt v6+.. Kan du inte vara tidigare i graviditeten än du beräknat då? Kroppen är ju inta alltid sig lik och det är ju ganska vanligt att man blir tillbakaflyttad lite.

Nej tyvärr tror jag att jag är i vecka 6+1-6+3
  • Vanja
    Vanilla ice queen skrev 2016-03-13 21:21:49 följande:

Nej tyvärr tror jag att jag är i vecka 6+1-6+3

Fast varje dag gör ju en enorm skillnad så tidigt i graviditeten.. Ge inte upp än!! Lycka till <3
  • Vanja

Så kan man ju vara säker kanske på när ägglossning sker men man kan ju inte veta exakt när befruktningen blev iaf.. Tror säkert att det kan skilja lite mer. Är Jättevanligt! :)

• Vanilla ice queen
    Vanja skrev 2016-03-13 21:32:35 följande:
    Fast varje dag gör ju en enorm skillnad så tidigt i graviditeten.. Ge inte upp än!! Lycka till <3
    Tack! Jag hoppas på ett mirakel på onsdag men det känns som om chansen till det är liten tyvärr
  • Vanja
    Vanilla ice queen skrev 2016-03-13 22:56:54 följande:

Tack! Jag hoppas på ett mirakel på onsdag men det känns som om chansen till det är liten tyvärr

Håller tummarna!!
  • vanjastina

Jag har gjort vul i 6+2 samt 6+4 (olika graviditeter) och då syndes hjärtat.

Jag tror att du kan vara tidigare gången än du tror, eller att maskinen inte var tillräckligt bra! Oroa dig inte, varje dag gör skillnad såhär tidigt! Håller tummarna för att du får se ett pickande hjärta på onsdag :)

• Samma sak

Jag var inne på gynakuten tidigt pga av blödning och smärta på vänster sida. När de gjorde VUL så såg de absolut ingenting. Jag fick komma tillbaka ett par dagar senare och då såg de en hinnsäck men inget foster. Ytterligare lite senare så såg de ett hjärta som slog.

Även om min mens är regelbunden och jag visste när ägglossningen var så stämde inte dagarna överrens med vad läkarna såg. De sa att det berodde på att det kan ta olika tid för det befrutkade ägget att fästa i livmodern.

Blödningarna berodde på polyper på livmoderstappen.

Jag är nu gravid i vecka 27.

Håller tummarna. Lycka till

Svar på tråden Vul i ca vecka 6+3 men inget foster, hur gick det sen?