• Imsevimse77

vikt och längd

Hur mycket väger era 6 åringar och hur långa är de?

• Svar på tråden vikt och längd
  • Minza83

Min äldsta son fyller 7 i april och är 125cm och väger 21-22kg. Hans lillebror blir 6 i april och är 122-123cm lång och väger 26kg. :)

• Imsevimse77
    Minza83 skrev 2016-03-14 07:01:51 följande:

Min äldsta son fyller 7 i april och är 125cm och väger 21-22kg. Hans lillebror blir 6 i april och är 122-123cm lång och väger 26kg. :)

Då är din blivande 7 åring ungefär som Lionel.
    Han är ca 125 och väger ca 20.9
    Men han har vägt så i flera år så jag blir lite fundersam.

Han äter ordentligt men pga att han har autism så äter han bara torr mat som t ex korv och makaroner. :)
  • Minza83
    Imsevimse77 skrev 2016-03-14 07:54:16 följande:
    Då är din blivande 7 åring ungefär som Lionel.
    Han är ca 125 och väger ca 20.9
    Men han har vägt så i flera år så jag blir lite fundersam.

Han äter ordentligt men pga att han har autism så äter han bara torr mat som t ex korv och makaroner. :)
    Ahh det går inte att smyga in lite fett då kanske? Men vet du, huvudsaken är att de växer på längden - gör dem inte det då är det dags att oroa sig. (För då får de inte i sig vad de behöver).
    Vissa barn är spetor och andra har mer på kroppen helt enkelt :) grövre byggda osv :)
  • Imsevimse77
    Minza83 skrev 2016-03-15 01:10:10 följande:
    Ahh det går inte att smyga in lite fett då kanske? Men vet du, huvudsaken är att de växer på längden - gör dem inte det då är det dags att oroa sig. (För då får de inte i sig vad de behöver).
    Vissa barn är spetor och andra har mer på kroppen helt enkelt :) grövre byggda osv :)
    Försöker men just nu vill han inte ens ha smör på mackan. :)

Pratade dock med BVC och han har visserligen inte ökat i vikt sen augusti förra året och längdkurvan står också still.
    Men han följer sin kurva bra och det verkar som att vikten och längden har hittat varandra.
Svar på tråden vikt och längd