• EbbaReslow

Blöder under graviditeten!

Hej! Jag är i v.6 i min graviditet, har inte så mycket molvärk egentligen men idag har det varit mer än vanligt. Igårkväll hade jag & killen samlag och jag fick blodblandade flytningar efteråt. Sökte upp det och kom fram till att det är vanligt eftersom man är mer skör där nere.

Var på toa precis och då kom det mycket mer, dels droppade ett par droppar ner i toan som var mer åt det bruna hållet istället för ljusrosa. Molvärken fortsätter.. Är jätteorolig att jag håller på att få missfall, då första graviditeten tyvärr slutade på det sättet.

• Svar på tråden Blöder under graviditeten!
  • Lilla Gs mamma

Min erfarenhet är att gammalt blod (brunt) är mindre "farligt" än färskt blod.

Om det är gammalt blod som kommer är det sannolikt från igår, tänker jag?

• EbbaReslow

Ja det har du rätt i! Men jag är orolig att det ska eskalera, alltså det börjar med blodblandade flytning bara sen till brunt blod sen övergår till färskt.. :/

• Lilla Gs mamma

Jag förstår att du är orolig. Tyvärr kan man ju inte göra annat än strävats och se. Men det verkar ju inte vara så farligt om du inte blöder mer?

• Gweny

Jag fick som en mensblödning i flera dgr efter BIM.

Sen ca 3 v senare fick jag störtblödning och koagulerart i flera h. Trodde såklart det var kört!! Vi hade ett MA året innan.

Men dem hittade inget fel och är nu i v.28.

Läkaren sa att vissa kan få så och i 50 % av fallen går det bra.

Håller tummarna för dig!

Svar på tråden Blöder under graviditeten!