• Anonym (orolig)

knöl på testikeln?

Jag upptäckte att min sambo hade en knöl på ena testikeln i helgen.
    Han var till husläkaren igår, hon sa att det var nåt i bitestikeln, en svullnad. Hon sa att den var mjuk och därför troligtvis godartad. Hon tyckte inte att han behövde bli jätteorolig.......
    Vad innebär det?
    Någon som vet?
    Han ska på akutröntgen, fick ingen tid, bara att de ska ringa snarast.
    Jag är så orolig...

• Svar på tråden knöl på testikeln?
  • Anonym

min man hade det, men det försvann av sig självt.

iaf så blir 95% helt friska efter testikelcancer, om det är det du tänker på.

*kram*
    oroa er inte!!

• Anonym (orolig)

Ok, hade din man en godartad cysta? Då låter man den sitta kvar alltså?
    Vad är en cysta?
    Vad är skillnaden på en cysta och cancer?

• MosterMaggi

Jag tycker ni ska använda er av Cancerfondens utmäkta information. Dels kan ini läsa på, och dels kan man ringa och prata med deras kunniga personal. Mycket bra. En nära anhörig till mig har haft testikelcancer. Han mår bra idag, och är friskförklarad. Men det var väldigt jobbigt psykiskt för oss alla.
    www.cancerfonden.com/templates/Information____53.aspx

• Anonym (orolig)

Tack, ska läsa där.

• Anonym

Hej!
    Bor ni i sthlm så kan ni uppsöka Cityakuten vid Hötorget utan remiss och där gör de ultraljud direkt. Vi var där meed min kille igår då hans pung svullnat upp rejält sista dagarna. Var rädda för testikelcancer men vid ultraljudet upptäcktes att han har en bitestikelinflammation och fått vatten i pungen. Så nu är det antibiotika i 10 dar.
    Skulle det vara testikelcancer så blir som ngn sagt 95%friska. Läs mer på vardguiden.se för bra info.

• Anonym

Gjorden hon ingen undersökning mer än att känna? Det var konstigt. De brukar lysa igenom med ficklampa. "Lyser" pungen är det som är därinne genomskinligt = vatten och då är det godartat...

Svar på tråden knöl på testikeln?