• hundochhäst

    kan hon vara dräktig?

    Har en honkanin som för ett halvår sedan blev av med sin mamma. För att hon inte skulle vara ensam köpte vi en kastrerad hankanin på blocket. Båda två bor utomhus i en stor bur med rasthage. Jag reagerade på att hankaninen försökte para sig med honan och var i början orolig för att han i själva verket inte var kastrerad. Men honan har sedan oktober inte blivit dräktig.

    Hon har heller aldrig varit skendräktig under sina snart två år i livet. Men nu plötsligt har hon börjat boa och har slitit av hår på magen, bäddar och gillar inte att man bär henne kan hon vara dräktig? Eller ska jag tro att hon bara är skendräktig?

  • Svar på tråden kan hon vara dräktig?
  • hundochhäst

    Nej så mycket förstår jag också. Vi köpte honom på blocket och det sades att han var kastrerad. Tänkte att vi kanske har blivit lurade, men då borde hon väl ha blivit dräktig tidigare? Kaniner brunstar väl mest hela tiden och tar väl ingen hänsyn till årstider och dyligt?

  • hundochhäst

    Ja jag kanske ska försöka mig på det. Han har varit väldigt orolig runt människor, gillar inte att bli buren och har knappt gått att klappa. Jag har inte velat bråka med honom för han börjar bli allt mer tam nu, klorna håller han fint i trim i och med att de gräver och springer runt.
    Men jag får väl försöka fånga honom och palpera igenom honom. Vill inte att han ska bli rädd igen.

Svar på tråden kan hon vara dräktig?