• Tiramisu75

Böld i rumpan...!

Ja ni läste rätt... SkrikandesFör någon dag sedan upptäckte jag liksom en avlång böld eller som en konstig flik bredvid anus. Ca 3 cm lång. Den är svullen och det gör ont när jag t ex cyklar. Har inte gjort nr 2 än... Och den dagen den sorgen...Kommer troligtvis att göra ONT. Nån som vet vad detta kan vara?
    Nåt farligt???SkrikandesObestämd

• Svar på tråden Böld i rumpan...!
  • Tiramisu75

Hmmm har jag aldrig haft förr o  jag har inte fött barn heller för då vet jag att det är vanligt med hemorrojder
    Men det kanske det är. Grejen är att den ser nästan ut som en avlång, extra blygdläpp, känner mig som värsta freakset... Skrikandes

• Tiramisu75

Om den växer o blir större kan man ta bort den då? Hos kirurg eller vad? Hur går det till? Låter för jääääkligt...! AJ Skrikandes

• Anonym (3)

Lugn nu, det låter som en hemorrojd, dom brukar försvinna av sig själva.
    Men jag tror att det finns salvor på apoteket som kan lindra.
    Du kan prova och trycka lite om det är en varböld så kanske den spricker och du blir av med den. 
    Annars ringer du 1177, och rådfrågar dom. 

• Tiramisu75

Ok tack för vänligheten. alltså, om den blir större måste jag ju ta bort den. Jag rider ibland (ja på EN HÄST alla snuskhumrar Flört) men det kan jag inte fortsätta med om den växer!!!!!Gråter

• Lowika

Hemorrojder kan man få av ingenting alls.
    Förstoppning eller graviditet kan ibland orsaka dem.

Rekommenderar dig att gå till apotek och skaffa piller man stoppar upp där bak som lindrar och minskar hemorrojden. Xyloproct t.ex. finns även som salva, men jag tycker stolpillren är bättre.

Jag vet de gör ont ;-P haft flera. Före och efter graviditet. (den senaste precis efter förlossningen, den gjorde fn ondare än det jag sprack :-P)

Svar på tråden Böld i rumpan...!